ANNONS
Annons

trådutlösare till nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Fröken Oja

Avslutat medlemskap
Var kan jag köpa en bra och billig trådutlösare till min nikon d70, gärna en hemsida?
Gärna för och nackdelar med de olika

MVh
sarah

Är det bara jag som uppmärksammat att hon frågar om en trådutlösare och inte en fjärrutlösare?
Om det är så att du frågar om trådutlösare så tror jag inte att det finns någon möjlighet att använda det på D70, isåfall får du använda en fjärrutlösare och då är det ML-L3 som gäller precis som dom andra sagt...

Vickeee skrev:
Är det bara jag som uppmärksammat att hon frågar om en trådutlösare och inte en fjärrutlösare?
Om det är så att du frågar om trådutlösare så tror jag inte att det finns någon möjlighet att använda det på D70, isåfall får du använda en fjärrutlösare och då är det ML-L3 som gäller precis som dom andra sagt...
Du har inte läst mitt svar, Victor. ;)
/Fred

Varför skulle man ens vilja ha en trådutlösare när man kan ha en fjärrutlösare? Måste vara skönt att slippa alla kablar och skit.

Dennis_R skrev:
Varför skulle man ens vilja ha en trådutlösare när man kan ha en fjärrutlösare? Måste vara skönt att slippa alla kablar och skit.

"Fjärrutlösaren" har for vane å feile i sterkt lys. Den fungerer heller ikke i _alle_ vinkler mot kameraet- eller over for lange avstander.

"Trådutlösaren" fungerer _alltid_ og den eneste begrensningen er lengden på kabelen.

Den här tråden börjar bli rolig. Man filosoferar så mycket om vad som passar och vad som inte passar till D70.
Manualen på sidorna 107-110 ger detaljerade anvisningar om fjärrstyrningen av D70.
Läs, läs, läs...;-)
/Fred

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar