Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådutlösare till EOS450?

Produkter
(logga in för att koppla)

SiU

Aktiv medlem
Tänkte beställa lite prylar till kameran från Scandinavian Photo via nätet och vill även ha en trådutlösare till min EOS450, men vet inte vad jag ska beställa??
Har försökt titta på deras hemsida men i stort sett alla produkter under trådutlösare saknar närmare information om vilken kamera dom passar till etc. Vill ha en med bulb-funktion, nåt mer jag bör tänka på? Är nybörjare så alla tips är välkomna.Eller är det bättre med fjärrkontroll och vad blir egentligen skillnaden?

Tänkte även beställa canons objektiv 70-300 IS USM, nån som vet om det levereras med motljusskydd?? (Gjorde misstaget förra gången och beställde ett motljusskydd till ett sigma 17-70 där det inte framgick att det medföljde så då fick jag ett extra helt i onödan...).

/Sirpa

Nej, EF 70-300 mm f/4-5,6 IS USM levereras inte med motljusskydd. Jag försökte få tag på ett till mitt, men det fanns ingenstans. Inte förrän jag hittade ett i en butik i New York.
ET-65B har jag för mig att det heter.

Tack för era svar, motljusskyddet finns ju i Scandinavian photos sortiment så det är ju bara att jag beställer det där när jag ändå beställer annat.
Vitsen var att jag ville beställa allt där, även trådutlösaren som jag ville ha hjälp med, någon??

Jag har följande trådutlösare: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=1556519

Den må vara enkel men funkar utmärkt sålänge man inte är ute efter att ta allt för långa exponeringar. Ibland skulle det vara skönt med en timer men då får man å andra sidan punga ut med minst 1k.

Tack, det var nog precis den upplysningen jag var ute efter! Jag har inga ambitioner att det måste vara nåt jätteavancerat, så den där skulle nog räcka åt mig!

Men undrar fortfarande vad skillnaden/fördelen är med en fjärrkontroll? Ja, man slipper sladden antar jag, nåt mer? Priset?

Men undrar fortfarande vad skillnaden/fördelen är med en fjärrkontroll? Ja, man slipper sladden antar jag, nåt mer? Priset?

Det är ju två helt olika användingsområden; en trådutlösare används för att trycka av utan att röra kameran och en fjärrutlösare används när du av någon anledning inte kan/vill vara där kameran är när bilden ska tas.

Per

Vad jag har hört och läst så funkar inte trådlösa kontroller lika bra utomhus, ifall du planerar att använda den utomhus skulle jag därför definitivt valt en med sladd.

Ok, tack för era svar som reder ut skillnaden mellan trådutlösare och fjärrkontroll! Ska ha den när man fotar utomhus med stativ och vill slippa skakningsoskärpa så det får bli en trådutlösare/S

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto