AndyK
Aktiv medlem
Nej, appleprodukten är tröjan för 499kr.
Då anser du alltså att Apples produkter håller högre kvalitet än andra märken...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, appleprodukten är tröjan för 499kr.
http://www.apple.com/legal/itunes/us/terms.html#APPS
Dock så säger nästa paragraf:
Men där står det alltså att man FÅR använda det i kommersiellt syfte... jag backar i mitt påstående och ställer mig i skamvrån en stund. Men frågan är om verkligen är lagligt att göra så. Att det skiljer så stort på priset. Eftersom jag inte heller visste priset INNAN jag hade en mac utan köpte programmet för att jag faktiskt sett det på apple.se. Nej fan... nu känner jag mig luras så in i helvete. Det här ska Apple få veta och det med besked.
nja. En rolexklocka är, förutom tillverkad av exklusiva material, ett mekaniskt precisioninstrument av hög kvalitet - precis som mer eller mindre alla sjukt dyra armbandsur.
Självklart betalar man enormt mycket för rolexloggan, men det är långt ifrån det enda man betalar för.
Som sagt, dålig jämförelse.
http://www.apple.com/legal/itunes/us/terms.html#APPS
Dock så säger nästa paragraf:
Förvirrande värre.
Men där står det alltså att man FÅR använda det i kommersiellt syfte... jag backar i mitt påstående och ställer mig i skamvrån en stund. Men frågan är om verkligen är lagligt att göra så. Att det skiljer så stort på priset. Eftersom jag inte heller visste priset INNAN jag hade en mac utan köpte programmet för att jag faktiskt sett det på apple.se. Nej fan... nu känner jag mig luras så in i helvete. Det här ska Apple få veta och det med besked.
Ehh...vem argumenterar du mot nu? Det är ju precis vad jag skriver att folk är beredda att betala extra för känslan av kvalitet. Precis som för en MacBook. Och att "prestanda" inte är den enda variabeln man mäter när man köper en klocka eller en dator, utan hållbarhet, andrahandsvärde, kvalitet och allmän känsla.
Det är ju Star2 som hävdar att kvalitet och känsla inte spelar någon roll och att skillnaden bara är varumärkeskostnad man får betala. Och jag argumenterar emot henne. Läs inläggen innan du går in i polemik så slipper det bli så förvirrat.
Då anser du alltså att Apples produkter håller högre kvalitet än andra märken...
Det beror ju på vad man jämför med. Jag anser att kvaliteten är hög, men det finns produkter med samma eller högre kvalitet från andra tillverkare.
En skillnad är dock att apple håller en högre lägstanivå än många andra (läs: smalare utbud).
Läs: Du vet att det du köper inte är undermåligt junk som du bara kommer svära över(läs: smalare utbud).
det vet jag när jag handlar andra märken också.Läs: Du vet att det du köper inte är undermåligt junk som du bara kommer svära över
Självklart vet DU det, men vi andra som inte är allsmäktiga har av och till köpt fel grejjor.det vet jag när jag handlar andra märken också.
Det är upp till var och en att ta reda på saker innan man köper nåt. Och det finns ingen ursäkt för att inte göra det nuförtiden. Men vill du ha nån som håller dig i handen och talar om vad du vill ha så finns ju apple där för dig och berättar precis vad du ska tycka om.Självklart vet DU det, men vi andra som inte är allsmäktiga har av och till köpt fel grejjor.
Det är upp till var och en att ta reda på saker innan man köper nåt. Och det finns ingen ursäkt för att inte göra det nuförtiden. Men vill du ha nån som håller dig i handen och talar om vad du vill ha så finns ju apple där för dig och berättar precis vad du ska tycka om.
Så svårt är det inte att ta reda på om en produkt är bra innan man köper den, det tror jag nog till och med att du skulle klara om du ville.
Att ta reda på om en produkt man är intresserad av är bra eller dålig kräver långt ifrån en total marknadsundersökning.Det kan ju vara så att man inte tycker det är så kul att göra totala marknadsundersökningar utan vill komma enklare undan än så.
Hej!
Jag fotograferar mycket och redigerar de flesta av mina bilder och filmer som jag tar och ska nu köpa en ny laptop. Jag hade tänkt mig en macbook eller en macbook pro. Så jag undrar om de är bra datorer som funkar att redigera bilder och filmer med?
/M
Akta mitt sandslott!Förlåt om jag stör i sandlådan ;-)
Att ta reda på om en produkt man är intresserad av är bra eller dålig kräver långt ifrån en total marknadsundersökning.
Hur gör du om du till exempel ska köpa en ny TV? Bara B&O som gäller då, gissar jag. Alla andra tillverkare har ju både sämre och exklusivare modeller, då måste man ju kolla upp vilken som är bra...och det går ju inte utan att göra en total marknadsundersökning?
Nja, vet inte riktigt. Lite både och. Tittar man på de tekniska specifikationerna så är dom väl inte alltid så bra som man skulle önska av så pass dyra produkter.B&O är väl ett av de mest överskattade märken som finns inom elektronikvärlden.
B&O är väl ett av de mest överskattade märken som finns inom elektronikvärlden.
B&O är väl ett av de mest överskattade märken som finns inom elektronikvärlden.
Nja, B&O är inte så dåliga. På TV sidan använde dom Philips (vilket jag gillar) och högtalare och CD är faktiskt riktigt bra.
Sedan så säljer dom kompletta lösningar som fungerar bra tillsammans.
Designen och det där "lilla extra" får man betala en del för, det är klart.
Men om man nu gillar en "enkel" lösning för användaren men en heldel ingenjörs arbete som inte är helt enkelt, så är det helt ok produkter.
Men en riktig Hi-Fi entusiast köper nog inte dessa grejer.
BOSE är däremot väldigt överskattat...enligt mig.
Att B&O är överprisat vill jag inte påstå. B&O kostar det som det kostar.
Att sedan en JVC kan spela samma CD-skivor betyder inte att du har blivit lurad om du köpt B&O.