Annons

Toycamerapool

Produkter
(logga in för att koppla)
Instämmer. Föreslog det i en annan tråd. Och i brev till en av administratörerna. I brevet nämnde jag även dig som lämplig värd för poolen.

/ F

Jag har just köpt mig en Holga på Tradera så jag ska så småningom ut och leka med den.

En egen pool vore toppen.
Jag vet inte så mycket om kameran men vad jag har förstått så blir bilderna lite speciella?

Välkommen till Holgas underbara värld Monica!

Inte nödvändigtvis blir bilderna konstiga eller speciella, kolla mitt Holga-album på: http//www.lomohomes.com/katriina
Där finns det några ganska normala bilder också.

Som det är idag så vågar man ju inte lägga Holga-bilder i dom vanliga poolerna, dom blir ju bara sågade direkt...

mvh
/Katriina

Tack!
Jag kom ju på sedan att jag faktiskt redan har kommenterat en Holga-bild. En underbar bild på en hund ;-)

Jag såg dina bilder och jag kan knappt vänta tills min nya kamera kommer ;-)

Jo, jag har börjat fundera på om det finns en fs-standard som måste följas för att en bild ska bli kommenterad.

Jag tror att många betraktar Holga-bilderna som tekniskt misslyckade och det därför det är svprt att få kommentarer på dom. Alla har tydligen ännu inte sett ljuset ;-)

I Holga världen är ju vinjettering, utfrätta högdagar, ljusläckage mm helt okej och tom önskvärd!

Det år verkligen befriande att fota med en Holga, så alla borde testa det någon gång!

Aha, då kanske jag ska ge mig ut och plåta med min gamla Voigtländer, den har lite hyss för sig numera. Det kan nog bli rätt intressanta bilder.

Lyfter fram tråden/förslaget igen för att se om eventuellt fler kan vara intresserade.

/ F

Lysande idé! Jag har precis skaffat mig min första holga, men det känns som att de bilderna inte ska ses och bedömas på samma sätt som andra bilder...

Jag röstar för en egen pool ;-)

Det vore bra med lite tips på hur man kan kommentera en sådan bild. Vad som är bra och vad som är mindre bra i en Holgabild.
När jag kommenterar "vanliga" bilder går jag ofta efter ljuset, komposition, skärpa, etc.

OK, dags att ta tag i detta.

Vem skall vara poolvärd?
Samma regler som i tex Alternativ teknik?

Föreslår att den som tar på sig rollen mailar mig, så sätter jag upp det och skickar info.

Nu är Toycamerapoolen igång! Gå till Första sidan, klicka sedan på Alla pooler på sidan högra sida (länken från menyn Bilder > Bildpooler kommer snart).
Så lägg in alla era sköna Diana och Holga mlf bilder där och glöm inte att kommentera bilderna som redan finns där!

/Katriina

"Toycamera", är det kameror gjorda av tuggummin? Jag tror i alla fall att det är kameror som syftas, även om ordet är felstavat.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto