Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Toronto!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser att det inte är någon (eller så har jag missat det) som rekommenderar NHL Hall of Fame!
Ett måste för varje hockeyälskare, vilket du ju verkar vara med 2 matcher på schemat. Det känns när 19000 sjunger "Oh Canada". =)

Ta gärna en guidad tur i Air Canada Center.
Var där för några år sen och vi fick en mycket intressant tur i den kolossala byggnaden.
Hur de bygger om arenan mellan hockey och basket, se hur allt är överdimensionerat i basket-avdelningen, provasitta "Best seats in the house", se deras egna bryggeri som står för 75% av all ölförsäljning på arenan m.m. m.m.

Håller med de övriga om Niagarafallen. Är man ändå i närheten så är det helt klart värt en resa.
Ta turen som går under fallet, den är häftig!

Skulle åka tillbaka till Toronto om det bara inte vore så dyrt. Får vänta på att Ryan Air börjar flyga "over there" =)

Hoppas att du får en trevlig resa!
/Tommy

Tack Tommy för ditt inlägg!

Klart man är stor hockey älskare så
Nhl hall of fame är redan spikat :)

Det viste jag inte att dom brygger sitt egna öl hoppas på att det är gott!
kan tänka mej att det är riktigt mäktigt när 19.000 sjunger (OH CANADA)

Provsmakade tyvärr aldrig ölen för det var jag som körde hyrbilen.
Man hade säkert kunnat dricka några glas utan att begå nån olaglighet men som svensk så är man väl lite försiktig i överkant.

Toronto är annars i mitt tycke en väldigt trevlig stad. Hjälpsamma människor, mycket kultur, rent och snyggt.
Som hemma.. =D

Då Tommy ska jag provsmaka å berätta vad du gick miste om. Haha

Jag tror jag kommer få det riktigt trevligt och med många fina kort i mitt bagage!

Toronto längtar jag tillbaka till, jag jobbade som assistent till ett antal fotografer där för 14-15 år sedan.

Jämfört med New York eller San Fransisco är Toronto lite ”tråkigt” men då skall ni åka till Buffalo. Jag var där för att skaffa visa för studier i fotografi på Ryerson (i Toronto) och hellre döden än bo där.

På tal om öl var det intressant att vin och sprit kunde man köpa i varuhuset men öl såldes bara i specialbutiker som påminde om systembolaget.
Är det fortfarande så?

Labatt blue är ett standardöl av lagertyp som är trevligt. Det görs riktigt bra öl i Canada.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar