Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

torkning av foton.

Produkter
(logga in för att koppla)

das_model

Aktiv medlem
någon som har några bra tips på hur man lätt och billigt ordnar nån slags torkanordning för foton man kopierat. håller på att färdigställa mitt mörkrum. det är väldigt ont om plats så jag skulle behöva lite tips.

Jag brukar torka mina RC papper genom att spänna upp en torklina och hänga fast bilderna med klädnypor. Det blir inga märken och bilderna ramlar inte ner (har dock bara provat med 24x30 bilder)

/ Marcus

Diskställ, vill de ramla åt nåt håll så sätt nån skiva mellan bilderna bara. Hittade nån typ av CD-ställ för 19:- på Ikea också som tar liten plats och som också funkar kanon att ställa bilder i. CD-stället funkar upp till 18x24, diskställ till minst 24x30 iaf.

Kanske går att bygga en sköljanordning av diskstället åxå och sedan låta vattnet rina bort för torkning.

/Roland som spenderat en dag i soligt och varmt Karlstad idag

det där med cd ställ/diskställ lät jhu som en väldigt bra och billig idé faktikst.

har funderat på klädnypor oså, det blir alltså inga märken ? var lite tveksam till det av den anledningen. får väl prova :)

tack tack !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar