Annons

Tokina 100-400 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

Gutenisse

Aktiv medlem
Ebay.com finns ett Tokina 28-80 och ett 100-400 i ett paket för 129 $.

Vad är kruxet? Tycker det verkar löjligt billigt - lite för billigt för att vara sant...

Är förbannat sugen, men eftersom jag tycker det verkar i billigaste laget, så passar jag på att rådfråga er experter först :)
 
Jag såg den vid en tidigare sökning på "400" och hastade raskt vidare. Främsta orsaken är att annonsen ger ett tveksamt uttryck - fyllt med suffror, niffror och allsköns fakta, men inte de relevanta - ljusstyrka. Jag letade en god stund, men hittade inte några uppgifter om det. Seriöst? Jag vet inte, men jag letade vidare.
 
Det är skräpgluggar.
Tokina m fl tillverkare verkar ha sâlt mycket skräp pâ den amerikanska markanden.
Lägg sedan till frakt, tull o moms sâ är det inte billigt längre.
 
Jag ville inte vara så entydigt tydlig - men visst har de en viss likhet med innanmätet i en tom toarulle.
 
Det där teleobjektivet ser ut att vara helt identiskt med det som i Sverige såldes under Cosinas namn.

Photodo har testat det. Sannolikt det sämsta objektiv de har testat.
 
Re: Re: Tokina 100-400 mm

tannler skrev:
Med frakt, tull och moms landar det på 1700:-, sen är det bara att fundera - två kvalitetsgluggar för 1700:-?

Njaeäh !
Njoo, inte för att det där är bra gluggar, men visst kan man göra fynd. Särskilt nu när folk är rädda för KM.
 
En får tacka och bocka för alla svar!

Tack och lov att samtliga verkar vara avigt inställda till dessa gluggar - blev stoppad av polisen ikväll och fick en otrevlig bot på 1.200 riksdaler för att jag hade för långa körtider, så där rök den eventuella gluggen för den här månaden :(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.