Advertisement

Annons

TIPS, TV1 kl 12,05

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
Max Vadukal, modefotograf... nästan en timma långt reportage. Kanske kan vara nåt.
 
Undrar om det är en repris på det program som gick för ett halvår sedan?
Hur som helst. Kan rekommendera att ni ser det.
 
fram med chipsen och eller anteckningsböckerna bara... o se vad man kan göra om man har resurser...
 
Har sett det på 1an eller 2an för ett par år sen.. men den e värd å se igen.. lägger bort databasboken å tittar lite....

Fy för databaser..
 
Nån som vet vad Max använde för film till hans "gatu session" i Neapel?

Vanlig tri-x? 400?

Han verkar inte använda några speciella reflexskärmar eller något på denna typ av bilder?
typ bara ett par killar som sprang med 2 små 30x40 guld/silver kartongbitar?

Tips?
 
H-vete!!!

Missar min favvofotografs dokumentär!!!!!!!!!sitter o sliter på jobbet!!!!!e det nån som vet om den kommer att visas igen???

Rille
 
johanfalkman skrev:
Nån som vet vad Max använde för film till hans "gatu session" i Neapel?

Vanlig tri-x? 400?

Antagligen vanlig Tri-X - men de flesta bilderna vi såg var ju från 4X5 tums polaroider - antagligen använde han många av negativen man får från dessa polaroider (de som assistenterna rengjorde på hotellets toalett)

Ljuset var antagligen bara befintligt ljus.
 
Tack för tipset!

Fy f-n vilken skön lirare, blev man inspirerad eller? Vilka assköna bilder och vilken stil han har när han plåtar!

Ska själv plåta badmode åt studentblaskan i veckan, tänker nog sno några knep från Herr Vadukal.
 
Nån som vet var man kan hitta hans bilder på nätet?
Har kollat runt lite men det finns inte så mycket.
 
En bra nyhet...

för oss som var ute i vårsolen är att det verkar som det sänds en repris *tjoar*

På svt står det om dokumentären och slutraden lyder något om 11 maj, 21:30

Kan detta må tro vara en tid för repris? Eller är det bara rent önsketänkande från mig? :)

//Jessica
 
Jimsan skrev:
Nån som vet var man kan hitta hans bilder på nätet?
Har kollat runt lite men det finns inte så mycket.

Dessa "större" modefotografer har nästan aldrig någon egen sida - bilder mm hittar man oftast via deras agents sida - jag hittade detta:

http://www.artpartner.com/photographers/max_vadukul/bio.htm klicka på View portfolio, men det finns inte särkilt mycket där.

Jag blev ganska imponerad när det visade sig att han fotograferade för Italienska Vouge ( det "största" man kan göra som modefotograf).
Men han hade ju den där arroganta inställningen som det verkar som att man är tvungen att ha för att lyckas inom mode...
"alla inblandade i detta jobb är idioter som borde avskedas" ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.