ANNONS
Annons

Tips på utbildningar?

Produkter
(logga in för att koppla)

indigo

Aktiv medlem
Funderar på att söka till någon utbildning, har sökt och hittat en del. Men kanske jag har missat någon? Tipsa om fotoutbildningar, gärna med journalistisk inriktning.

Gamleby, gottland (hämsö) och biskops arnö är mina tipps. På vilken nivå är du, har du gått någon utbildning innan? Man kan säga att biskops arnö och gamleby är dem mäst "avancerade" yrkes utbildningarna i sverige. Gamleby är lite mer inriktad på reklam och magasin och Biskops Arnö är mer inriktad på bildjournalestik. Vill man hålla på med konst foto finns ju Hff men den har degenererat ganska brutalt. Hämsö verkar vara väldigt bra förkunskaps utbildning. Många som har gått den kommer in direkt på högre utbildningar. Men om du vill ha sveriges mest kompetenta och drivna fotolärare: anna claren, så finns hon nu på biskops.

indigo skrev:
Funderar på att söka till någon utbildning, har sökt och hittat en del. Men kanske jag har missat någon? Tipsa om fotoutbildningar, gärna med journalistisk inriktning.

De två med journalistisk inriktning som finns i Sverige är Mittuniversitetet och Biskops-Arnö. På Mittuniversitetet lär du dig både fotografi och skrivande, så det är bredare utbildning. Båda utbildningarna innehåller mycket praktiktid så du får känna på hur yrket fungerar.

Biskops-Arnö är en av de fyra KY-utbildningar som vi har. De övriga är Gamleby, Göteborg och Sunne.

Stefan

P.S och jag håller med om att Anna är duktig

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar