Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på skrivare för 1500-2000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zipsweden

Aktiv medlem
Hej!

Planerar att köpa en ny skrivare inom en relativt snar framtid och jag skulle behöva lite förslag på vad som är bra i prisklassen 1500-2000...gärna en som inte är alltför dyr i drift och kan skriva på cd-skivor :)

/Per
 
Har nyligen köpt en Canon pixma IP5200 och är helnöjd med den, kostar ca 1500:-
Snabb och bra kvalite på utskrifter, skriver på cd.
Ska du skriva ut foto så se till att ladda ner profilen för det papper du använder.
 
Den verkar ju passa mina behov, ska prova canons tjänst där man kan få provutskrifter av en bild och jämföra 4200 mot 5200...om det bara skiljer i utskriftstid så lutar det nog åt en 4200. Någon som har förslag på andra märken/modeller? Alla förslag mottages med tacksamhet :)
 
Tycker du satsa på en Canon pixa IP4200. Finns ganska billigt nu för ca 1250:- om inte billiigare
Köpte en för inte så länge sedan, ahr skrivit ut ganska flitigt, och dom drar itne mycket bläck, tycker även att utskrifterna blir rikgit bra, även på A4. Skulle kunan säga att det nästan är fotolabbkvalite.

/Marcus
 
Även jag har köpt en Canon Pixma IP5200. Imponerande god kvalité som knäckt många av mina vänner ;0))
Helt seriöst så är jag mycket imponerad. Min oslagbara favorit är Canons papper SG-101 som är ett halvmatt papper, blir hur snyggt som helst.
Jag tror inte att det skiljer på utskriftskvalité mellan 5200 och 4200. 5200 är nog bara är snabbare och tystare samt har ett stabilare chassi.
Men Epson är inte helt fel det heller ;0)

Lycka till med ditt inköp.

mvh/Ove
 
Jag köpte en Canon Pixma 6600D. Finns att beställa för 1850:- inklusive frakt. Så här långt är jag riktigt nöjd med skrivaren och kvalitén.

Den vann även Digital Foto för allas test i det nyaste nummret (6/2006).
 
Zipsweden skrev:
Får väl beställa provutskrifter på canon 4200, 5200 6600D då :)

Är också väldigt intresserad av dessa tre skrivare, så om du skulle vara snäll att komma med ett utlåtande om vilken du tyckte best om skulle jag vara tacksam.

/tisch
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.