Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på prisvärd fotoryggsäck?

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Är ute efter en prisvärd fotoryggsäck och har kikat lite på den här, Scandinavian Photos miniryggsäck. Den finns inte recenserad på fotosidan. Är det någon som har erfarenheter av den?
 
Såg en liten fin ryggsäck på Clas olssons i Norrköping i helgen. tamrac nånting för 600 spänn, mindre än dom här i tråden, men den såg smidig ut.

JL 666
 
Vad är ditt maxpris?

Jag köpte en Kata R-103. Den är visserligen dyr, men i mina ögenen mycket prisvärd eftersom man får många tillbehör och känslan av kvaliten är riktigt hög.
 
Tänkte väl försöka hålla mig under tusenlappen om det går, det finns så mycket annat på önskelistan också...
 
Jag har nyss köpt en sådan rygga från Scandinavian Photo.
Har inte hunnit testa den så mycket, men den är stärre och sväljer mer grejer än jag trodde. Stativet kan smidigt fästas på utsidan genom att fälla ner en flärp och sätta fötterna i. Kanske lite för mycket gummiband att sätta fast stativet med men det kan ju ordnas.
Det är ett par ganska störgia spännen (ett på varje sida) som måste öppnas för att öppna hela "huvudutrymmet". En säkerhetsgrej antar jag om dragkedjan skulle börja krypa upp av sig själv.
Hyffsat skön på ryggen.
Stort extrafack i locket som inte är så djupt. I det finns det några extra småfack.


Summa summarum: Med det jag vet idag skulle jag fortfarande köpa en sådan här. Man får mycket ryggsäck för pengarna.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.