Annons

Tips på kamera för runt 2000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonw

Ny medlem
Ska rycka in i lumpen i slutet av Januari och känner att det kanske börjar bli dax för mig att skaffa en egen kamera.
Min budget ligger på runt 2000 (ge och ta lite).

Dom enda kraven jag har är att kameran ska vara snabb på att starta och ta bilder. Är less på att behöva vänta 1-2sek för att kameran ska starta och ytterliggare någon sekund för att kunna ta en bild.
Just snabbheten är det jag gillar mest med systemkameror.
Kameran måste kunna ta sd-kort också.

Andra plus är:
Liten
Snygg
Stor och fin skärm
Lång batteritid
Bra möjligheter för manuella inställningar
Mycket bra film funktion
RAW
Tålig för fukt och stötar

Inget av dom är direkt krav och vissa kanske rentutav inte går ihop (stor skärm och lång batteritid tex), men det borde ge en bra idé om vad jag letar efter.

Canon powershot A710IS den har häng med på många hemvärns övningar och aldrig lagt av.
Fast då får det väl bli a720 IS som är typ likadan.

Robin Gyllander skrev:
Canon powershot A710IS den har häng med på många hemvärns övningar och aldrig lagt av.
Fast då får det väl bli a720 IS som är typ likadan.

Den ser ut att vara lite väl stor (utan att ha sett den på riktigt). Sen vet jag inte riktigt om gillar att den den inte är helt flat. Vet av tidigare erfarenheter att det kan bli obekvämt att ha den i fickan då.
Men den ser definitivt tillräckligt intressant ut för att kolla närmare på. =)

Något speciellt som du gillar med den?

Jonw skrev:
Den ser ut att vara lite väl stor (utan att ha sett den på riktigt). Sen vet jag inte riktigt om gillar att den den inte är helt flat. Vet av tidigare erfarenheter att det kan bli obekvämt att ha den i fickan då.
Men den ser definitivt tillräckligt intressant ut för att kolla närmare på. =)

Något speciellt som du gillar med den?

Zoomomfånget för storleken + att den går att köra helt manuellt.

Robin Gyllander skrev:
Zoomomfånget för storleken + att den går att köra helt manuellt.

Riktigt bra funktioner helt klart. Får verkligen titta närmare på den kameran alltså.

Fortsätt gärna att tipsa om andra kameror också.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto