Annons

Tips på digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

JoeCole

Aktiv medlem
Hej.
Är ny på detta forum och undrar om någon kan tipsa om en ny digitalkamera till mej.
Har en Canon PowerShoot A100 och nu vill jag byta upp mej.

Jag funderar på nån i 2.000 - 3.000 kr klassen.
 
Vad vill du göra?

Beror mest på vad du ska använda kameran till, och vilka funktioner du vill ha...

Har du trivts med Canon kanske du skulle titta på A60/70 som har 3X zoom, samt förutom auto-läge har bra manuella inställningsmöjligheter. A60 på 2 Mpixel kostar omkring 3000:-

Annars tar Nikon Coolpix helt OK bilder i autoläge, och 885 modellen på 3 Mpixel går att få för 3000:-
 
Vill gärna ta miljöbilder.
Sen är det en fördel om det finns zoom.
Idrottsbilder gillar jag att ta.
 
Jag rekommenderar Olympus 3020,3030,3040 eller 4040. Olympus tillverkar otroligt bra kameror till bra priser, och dessutom tar de VANLIGA batterier. De flesta av dem har även möjlighet till video och har 35-105 zoom.
pris från 1500-4000 kr


Lycka till

Niklas, som äger en 4040z.
 
Niklas, vad rekomenderar du för kamera av dom som finns då ?

Ska söka runt lite å kolla.
Tack för tipset !
 
Jag kanske bör specificera mej lite.
Detta e vad jag vill ha.

*En snabb kamera, eftersom jag vill ta idrottsbilder.

*Bra bildkvalitet

*Zoom

*Inte så dyr, helst mindre än 3.000
 
Kika på Olympus C-720UZ!

Jag tycker att du titta närmare på Olympus C-720UZ. kostar dock 3k5, men den har 8x zoom vilket kan vara användbart vid både naturfoto samt framför allt idrottsbilder.
 
Re: Kika på Olympus C-720UZ!

ErikFalken skrev:
Jag tycker att du titta närmare på Olympus C-720UZ. kostar dock 3k5, men den har 8x zoom vilket kan vara användbart vid både naturfoto samt framför allt idrottsbilder.

Har du en sån ?

Kan inte nån lägga upp lite provbilder så man få se hur det blir med kameran..på olika lägen.
 
Om du tittar in på Cyberphoto som nån tipsade om så har det testbilder för nästan alla kameror. Sedan finns det alltid en massa testbilder hos de andra ställena med recensioner som det fanns länkar till längre upp. Prova till exempel hos dpreview och kolla om de testat just den kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.