Annons

Tips om liten väska till Sony DSC-W1?

Produkter
(logga in för att koppla)

nyqa

Aktiv medlem
Håller på att hitta en liten, kompakt kameraväska till min kommande Sony kamera och leter en som är liten och har plats med minneskort såväl som extra batterier.

Nåt tips?
 
Trevligt Kristoffer, det blev en Sony DSC-W1!
Ring upp agenturen, Sv Sony AB, Spånga-Stockholm, de kan berätta om original väskan, passande till just denna modell, finns normalt på lager i Sverige.
Bör kunna beställas hem.
 
Ja efter mååååånga om och men så blev det Sonyn... :)

Ja det skulle jag vell iofs göra.. men vad rymmer denna och vad kostar den..? Känns som den kommer kosta ganska mycket eftersom den är en Sony orginalväska.

Om nån skulle veta om nån väska tillverkad av nån annan tillverkare som har plats för denna kamera, extra minneskort och batterier så får ni gärna komma med förslaget här.
 
Jag använder jämt Tamrac's småväslor. Slitstarka och snygga. Inte en massa remmar och skrot. Bara att fästa på livremmen. Får plats minne och batteri utan att vara klumpig. Hade en 5686 till min Ixus om det kan vara samma storlek...
 
barret skrev:
Jag använder jämt Tamrac's småväslor. Slitstarka och snygga. Inte en massa remmar och skrot. Bara att fästa på livremmen. Får plats minne och batteri utan att vara klumpig. Hade en 5686 till min Ixus om det kan vara samma storlek...

Sonyn storlek är 91x60x31mm.
5686ans innerstorlek är 6x3x9cm.

Nu blev det där lite "tvärtom" men ja antar att dom menar måtten likadant fast det bara är skriven i en annan form.

Jag undrar dock om dessa 1mm kan ställa till problem..? eller.. ne.. de känns som inte som det.. :)

Men var på denna väska sitter facket för batterier?
http://www.pcaction.se/Images/Products/elements/tillbehor/48001/published/48001_stor.gif

verkar vara tajt när man kört ner kameran och minneskortet.


Vad hade du för Ixus föresten?
 
Jag har ingen aning, om priset för original väskan till Din kommande Sony.
Agenturen vet säkert!
Original är alltid original, den som passar, som "handsken" till en speciell modell, behöver inte vara svindyr.
 
hittade detta på Tamrac hemsidan:
http://www.tamrac.com/fitchart2.html

Betyder kryssen att den passar eller INTE passar..? De känns som dom menar att den INTE passar där det är ett rött kryss, eftersom en liten kamera går vell ner i en stor väska? :)

Isåfall så ska W1an gå ner i 5686an
 
Kryss betyder att dom passar.

Skaffade en väska ur deras Ballistic serie till min S70. Ett snyggt skinnlock på väskan, annars identisk. Rekommenderar att köpa på e-bay, så kostar det bara hälften mot svenskköpt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.