Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tips för att skaka mindre...
- Trådstartare museo12
- Start datum
Arleklint
Aktiv medlem
Svanen flög plötsligt tvärs över sjön...
Fel glugg... inget stativ... ingen VR
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=184792&pf=21953#
Fel glugg... inget stativ... ingen VR
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=184792&pf=21953#
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Arleklint skrev:
ok, en anledning till att använda VR framför stativ kan vara att fåglar skräms av stativet. Jag köper det. Är ditt stativ blankt? eller hade du starkt färgade kläder?
Nej stativet är svart och jag gneutralt klädd,, men just då så var det så att jag försökte anpassa mig fram till en lämplig position/perspektiv till fågeln. Då blir det lite lirkande sådär fram och tillbaka med stativet. Så jag mörkte att den blev rädd när jag hukande smög ett par steg åt sidan med trebenaren sprikande,, utan stativ så gick det gallant.
Finns säkert fler exempel.
Jag vill med detta inte påstå att ngt helt och hållet ersätter stativets fördelar. Ibland är det dock en mindre smidig utstyrsel som jag ser det.
Alla blir vi ju också saliga på vår egen teknik Och så skall det vara, det är ett friskhetstecken att vi inte är eniga i allt!
Mvh Niclas.
Senast ändrad:
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Trevligt att du frågar!
Jag har bara en pytteliten tendens att jag upp mig ibland Eftersom jag fotar mest med tele så känns det viktigt att få fram det jag menar. Ibland ger skrivna ord en fattig kommunikation, därför så fotar vi
Mvh Niclas,
Jag har bara en pytteliten tendens att jag upp mig ibland Eftersom jag fotar mest med tele så känns det viktigt att få fram det jag menar. Ibland ger skrivna ord en fattig kommunikation, därför så fotar vi
Mvh Niclas,
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Här har vi ett citat från denna sida:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-500mm-f-4.0-L-IS-USM-Lens-Review.aspx
"The Canon EF 500mm f/4.0 L IS USM Lens is capable of better/sharper images than the above crop (plus reduced size uncropped original), but wait until you hear the specs for this shot. This is a second-generation .jpg from a shot taken handheld at 700mm (910mm equivalent) using a Canon Extender EF 1.4x, ISO 200, wide open (f/5.6) at a shutter speed of only 1/80! I think I could have still added a bit more sharpening, but ... IS is amazing! And handholding this 500 is certainly possible. This picture was taken with the Canon EOS 1D Mark II."
Handhållet 700mm x 1,3x ="910mm" 1/80 sec. Det kallar jag perfermance!! Men det kräver ju sin fotograf åsså såklart
Länken ovan visar bilden som omtalas,,
Jag har själv aldrig använt den kombinationen men testat den linsen med + 1,4x + 2x vilket ger 1400mm på en EOS1n RS på stativ, det blir en del vibbar även på stativ men med IS,en aktiverad en baggis att fota skarpt på tider runt 1/250sec om inte längre. Skärpan med den nkombinationen vet jag inget om dock,,
Mvh Niclas,
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-500mm-f-4.0-L-IS-USM-Lens-Review.aspx
"The Canon EF 500mm f/4.0 L IS USM Lens is capable of better/sharper images than the above crop (plus reduced size uncropped original), but wait until you hear the specs for this shot. This is a second-generation .jpg from a shot taken handheld at 700mm (910mm equivalent) using a Canon Extender EF 1.4x, ISO 200, wide open (f/5.6) at a shutter speed of only 1/80! I think I could have still added a bit more sharpening, but ... IS is amazing! And handholding this 500 is certainly possible. This picture was taken with the Canon EOS 1D Mark II."
Handhållet 700mm x 1,3x ="910mm" 1/80 sec. Det kallar jag perfermance!! Men det kräver ju sin fotograf åsså såklart
Länken ovan visar bilden som omtalas,,
Jag har själv aldrig använt den kombinationen men testat den linsen med + 1,4x + 2x vilket ger 1400mm på en EOS1n RS på stativ, det blir en del vibbar även på stativ men med IS,en aktiverad en baggis att fota skarpt på tider runt 1/250sec om inte längre. Skärpan med den nkombinationen vet jag inget om dock,,
Mvh Niclas,
Senast ändrad:
JohanStåhl
Aktiv medlem
uge skrev:
Se till att inte vara bakis!
Jo´rå... inget jag egentligen skryter med men fick minsann skyttemärket i lumpen dagen efter en hård och blöt natt med polarna på pubben...