Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tillträde till fotodiket på en konsert?
- Trådstartare Rickii
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Ja. Men om man inte har en intressant uppdragsgivare bakom sig är risken stor att man får ett nej.Pratar man med arrangören innan och ber snällt eller hur går det till?
ixxy
Aktiv medlem
Tjenare,
Tänkte bara fråga hur man beter sig för att få tillträde att stå framför scenen och ta kort på en konsert.
Pratar man med arrangören innan och ber snällt eller hur går det till?
Aldrig testat konsertfoto men vore kul att testa.
lättast är nog att börja som frilans och skapa något som går att visa upp. Jag och en till med mig började fotografera små konserter med lokala band. kanske inte det man drömmer om men det ledde till att vi fick bilder att visa upp och det gjorde att vi kunde få fotografera lite större band och så har det växt och senast vi var i diket var riktigt roligt på rockstad Falun och peace and love festivalen.
detta har i sin tur gjort att vi har fått mycket lättare att få ackreditering till andra evenemang också.
ett tips till är att börja med att fotografera sport av alla olika slag för att få inte kamera inställningar och lära dig hur just du skall göra för att hänga med när det springer folk på scen och alting bara händer. under konsert får man bara en chans. det är inget som kommer tillbaka. samma sak inom sport.
Rickii
Medlem
lättast är nog att börja som frilans och skapa något som går att visa upp. Jag och en till med mig började fotografera små konserter med lokala band. kanske inte det man drömmer om men det ledde till att vi fick bilder att visa upp och det gjorde att vi kunde få fotografera lite större band och så har det växt och senast vi var i diket var riktigt roligt på rockstad Falun och peace and love festivalen.
detta har i sin tur gjort att vi har fått mycket lättare att få ackreditering till andra evenemang också.
ett tips till är att börja med att fotografera sport av alla olika slag för att få inte kamera inställningar och lära dig hur just du skall göra för att hänga med när det springer folk på scen och alting bara händer. under konsert får man bara en chans. det är inget som kommer tillbaka. samma sak inom sport.
Tack för ett bra och utförligt svar
Hört tidigare att det är bra att vänja sig med sportfotto först.