Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tidpunkt på besökare

Produkter
(logga in för att koppla)

room

Aktiv medlem
Vore kul att få en datum/tid på:

Senaste som tittat på din profil:

Samt även Senaste som tittat på dina album/bilder.

Och i sistnämna även vilken, vilka bilder som besökaren har tittat på.

Skulle även vara bra att ha de 50 senaste besökarna i någon besökslogg.


Så kom igen nu kodnisse och koda så mycket du kan. Datum/Tid bör inte vara speciellt komplicerat iaf.
 
De där förslagen kommer du aldrig få igenom. Jag tycker själv det blir lite väl mycket "polis" över profil/bildtittningen då.
Infon som den är i dagsläget tycker jag är perfekt!
 
Jag kan förståss gör allt det där om vi skulle vilja, men jag är nyfiken på vad du skall med tidsinformationen/loggen till? Är det intressant?

Ang vilka bilder som man kikat på har det varit uppe till diskussion förut, och där tyckte både vi och andra att det blir väl mycket registrering och "kontroll" på folks smak så det lägger vi inte ut.

(Kallar man mig "kodnisse" blir jag inte så motiverad - det låtet som snäppet över "kodapa"... )
 
clindh skrev:
Jag kan förståss gör allt det där om vi skulle vilja, men jag är nyfiken på vad du skall med tidsinformationen/loggen till? Är det intressant?

Ok. motivering: tid/datum är kul för mig som ständigt är inne på FS och vill kunna se frekvensen på antal besökare på sin profil/sina bilder. Önskvärt vore även statistik i stil med: Du har har haft xxx besökare de senaste 7 dagarna ;)

clindh skrev:
Ang vilka bilder som man kikat på har det varit uppe till diskussion förut, och där tyckte både vi och andra att det blir väl mycket registrering och "kontroll" på folks smak så det lägger vi inte ut.

Ok. Det räcker som motivering. Sidan ska ju inte vara någon beteendeövervakning av nåt slag. Men man är ju sugen på att se vem som tittar på vilka bilder osv.

clindh skrev:
(Kallar man mig "kodnisse" blir jag inte så motiverad - det låtet som snäppet över "kodapa"... )

Tar tillbaks kodnisse och ersätter det med kodguru, kan väl inte komma högre i kodhierarkin än så ;-)..
 
clindh skrev:
(Kallar man mig "kodnisse" blir jag inte så motiverad - det låtet som snäppet över "kodapa"... )
Oj, jag tycker "kodnisse" låter helt okej, men man ser olika på ord, och det är verkligen något man bör tänka på.
Vid något tillfälle frågade jag en släkting som fått det grymt bra ställt, vad han "pysslade" med...
Hans blick sa mig att han inte fått pengar till den nya 850:n (inte Volvo) genom att pyssla... :)

Kom jag ifrån ämnet?
 
room skrev:
Ok. motivering: tid/datum är kul för mig som ständigt är inne på FS och vill kunna se frekvensen på antal besökare på sin profil/sina bilder.

Om du "ständigt är inne" på fotosidan kan du väl föra egen statistik, eller?
Angående "kom igen nu kodnisse" tycker jag det har en oseriös och nedlåtande ton.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.