Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidningstips

Produkter
(logga in för att koppla)

ansoln02

Medlem
Hej

Jag söker en fototidning eller magasin som fokuserar på efterbearbetningen med bra tips kring photoshop. De flesta tidningar jag läst har väldigt många utrustningstester vilket kan vara nog så intressant, men jag är mer ute efter tips om olika arbetssätt "efter exponeringen"...
 
Testa tidningarna "Digitalfoto för alla" och "Digitalfoto". Du får en CD med varje nummer där de bl.a. visar pedagogiska videoklipp hur man bearbetar bilder på olika sätt. Jag har själv lärt mig otroligt mycket den vägen...
 
Tidningen FOTO är grundstenen i mitt fotoliv...
Där finns tester, bra bilder, tips om utställningar mm. Allt serverat på en bra nivå i en seriös anda (alltför seriös säger vissa..).
Visst, de tipsar om bra progg osv, men det är ingen renodlad digitalfototidning, snarare fotoklubbstidning i så fall.

De engelska (dyra) tidningarna om Photoshop på Pressbyrån kanske kan va ett tips.
 
Kolla in Zinio

Nu när dollarn är så låg gick jag loss och började prenumerara på ett antal fotomagasin via http://www.zinio.se. Om man går till http://www.zinio.com/main?ns=sv_us hittar man t ex

- Popular Photography för $12.00 för 12 nummer (!!)
- Kamera & Bild för 299:- helår
- What Digital Camera för $30 helår
- American PHOTO för $7.50 helår 6nr (!)

Prisvärt mao.

De tar VISA, nya nummer kan man få automatiskt nedladdade när de kommer eller manuell sökning och programvara Zinio Reader är enkel, snabb och stödjer tangenbordskommandon (iaf i Windows).
Man kan skriva ut från programmet men det är faktiskt helt ok att läsa ett par artiklar åt gången via Zinio Reader.

"Läs dina välkända tidningar i ett bekvämt nytt format.
Få dina tidningar samtidigt som de hamnar i tidningsstället och läs dem sedan när du vill - även offline.
Hitta ett ämne eller namn på sekunden.
Lagra tidningarna i din dator för snabb referens och enkel förvaring.
Skicka ett gratisnummer direkt till en vän eller kollega."

Jag jobbar inte för dem :D utan är bara kritisk kund som faktiskt är riktigt nöjd.

Testa, det är ju "inga" pengar :)
 
Här finns på samma sätt (fast helt gratis) tidningen Digital Foto online. Finansieras av dynamisk reklam i tidningen vad jag förstår (snabbt att bläddra förbi).
 
ansoln02 skrev:
Hej

Jag söker en fototidning eller magasin som fokuserar på efterbearbetningen med bra tips kring photoshop. De flesta tidningar jag läst har väldigt många utrustningstester vilket kan vara nog så intressant, men jag är mer ute efter tips om olika arbetssätt "efter exponeringen"...

Brittiska Photoshop Creative är bra. http://www.pshopcreative.co.uk/

Sen finns det ju en och annan bok oxå...
 
Sen finns det ju många bra ställen på nätet också. Moderskeppet är ett sådant.Där kan du också köpa DVD med mycket tips, för en ganska billig penning.

Han verkar vara för blygsam den där Mattias, för att tipsa om sitt egna matrial
:)

// Hasse
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.