Ja, intresset för min tråd om tidningen Lenswork verkar ju vara otroligt stort om man ser till mängden inlägg!
Hur som helst, jag har nu fått mitt första nummer, av totalt 6 nummer under ett år, och tänkte ge en kort recension.
Till en början är formatet ganska litet, sängläsarvänligt skulle man kunna uttrycka det. Upplägget är högst annorlunda mot de "vanliga" fototidningarna. Inga tekniska artiklar, ingen reklam, inga "hur gör man" artiklar utan här är det intervjuer med fotogafer samt bilder, enkelt och mycket snyggt. Det är både kända och i princip helt okända fotografer, ett intressant upplägg. I vissa intervjuer får man reda på vilken utrustning som använts och det är mycket varierande, allt från storformat till en Canon 400D.
Jag ser tidningen mer som inspiration än som en tidning man lägger sig och sträckläser och sedan lägger undan i väntan på nästa nummer. Det känns som om det är en tidning man kommer att återkomma till för att hitta nya infallsvinklar och idéer.
Skulle jag rekommendera den, tja. Den kostar ganska mycket, i alla fall när man bor i Europa. Frakten är lika kostsam som tidningen. I höstas fanns ett bra erbjudande och det var först då jag kände att den var värd att testas. Är man ute efter en tidning för inspiration och har tröttnat på de vanliga fotoblaskorna, ja då rekommenderar jag den. Fast inspiration kan kan man få i massor på nätet så det finns alternativ.
Jag ser i allafall fram emot nästa nummer, som kommer om knappt två månader.