Annons

Tidningen Fotos recension av D80?

Produkter
(logga in för att koppla)

oskarrr

Aktiv medlem
Jag köpte tidningen Foto för någon vecka sedan för att kunna bläddra lite i den men framför allt för att jag trodde att jag då skulle kunna få tillgång till tidigare recensioner som finns upplagd på deras hemsida och då kunna läsa deras recension om D80. När jag loggade in med mitt tillfälliga lösenord visade det sig dock att jag inte alls fick läsa tidigare recensioner, utan endast kunde söka efter vilka recensioner de har gjort.

Undrar därför om det är någon vänlig själ som har tillgång till recensionen i fråga och kan berätta vad som står? Alternativt om ni har recensionen som pdf eller liknande.

tack på förhand
 
Jag har inte den som du eftersträvar ...jag har en artikel från foto nr 11/06 där 400d/d80 jämförs.
Har även en bra rec från kamera & bild 9/06
 
Within_Temptation skrev:
Jag har inte den som du eftersträvar ...jag har en artikel från foto nr 11/06 där 400d/d80 jämförs.
Har även en bra rec från kamera & bild 9/06

Har du dessa i digitalform också? Skulle du möjligtvis annars kunna referera lite om vad som tycks?
 
oskarrr skrev:
Jag köpte tidningen Foto för någon vecka sedan för att kunna bläddra lite i den men framför allt för att jag trodde att jag då skulle kunna få tillgång till tidigare recensioner som finns upplagd på deras hemsida och då kunna läsa deras recension om D80. När jag loggade in med mitt tillfälliga lösenord visade det sig dock att jag inte alls fick läsa tidigare recensioner, utan endast kunde söka efter vilka recensioner de har gjort.

Undrar därför om det är någon vänlig själ som har tillgång till recensionen i fråga och kan berätta vad som står? Alternativt om ni har recensionen som pdf eller liknande.

tack på förhand

Känns lite konstigt att du ber om att få den gratis när det finns möjlighet att köpa den för 15:- eller beställa tidningen från dem. Många som finns här på fotosidan är säkerligen prenummeranter på tidingen foto och har därmed betalt för tjänsten.

Tidningen foto tar med all rätt betalt för sina tjänster och vi ska alla göra rätt för oss så att vi kan njuta av roliga tester även i framtiden. 15:- är ju en rätt så nätt summa i sammanhanget.
 
Re: Re: Tidningen Fotos recension av D80?

Marcus Hellberg skrev:
Känns lite konstigt att du ber om att få den gratis när det finns möjlighet att köpa den för 15:- eller beställa tidningen från dem. Många som finns här på fotosidan är säkerligen prenummeranter på tidingen foto och har därmed betalt för tjänsten.

Tidningen foto tar med all rätt betalt för sina tjänster och vi ska alla göra rätt för oss så att vi kan njuta av roliga tester även i framtiden. 15:- är ju en rätt så nätt summa i sammanhanget.

Hur menar du att man kan köpa den för 15:- som?
 
Att Marcus har rätt är väl inget att orda om....mina artiklar har jag inte i datorn.

Det är svårt att redogöra såhär...det är enormt mycket info....d80:n vann duellen....men det var med en hårsmån....båda får "foto-mycket prisvärd" & d80 även "foto-rekommenderas"

Summan av rec var 4st 8:eek:r & en 9:a
+proffsig sökare, autofocus,exponeringsmätning,konstruktion.
- saknar bildstabilisering,vädertätning, bra...men inte bäst på höga iso.

Försök få tag på de tidningarna, som Marcus nämner kostar de säkert inte mycket såhär i efterhand (det brukar de sällan göra) & det är väl investerade pengar...tyckte/tycker jag själv i alla fall.
De borde alldeles säkert gå att få tag i om du mailar respektive tidning.
 
Senast ändrad:
Re: Re: Re: Tidningen Fotos recension av D80?

oskarrr skrev:
Hur menar du att man kan köpa den för 15:- som?

Tidningen Foto har valt att ta betalt för sina tester till icke prenumeranter. En test kostar 15:- att ladda ned. Du betalar med ett telefonsamtal. Du kan säkerligen också köpa gamla nummer från dem till en rimlig peng.

När du ber om att någon ska lägga ut testen i typ, pdf så frågar du i princip om någon kan ge bort en test som Tidningen Foto säljer. Om det är moralpredikning att berätta för någon att det är fel så må det så vara. Har knappast något att göra med om man är kompis eller inte...Tror inte att redaktionen på Tidigen Foto uppskattar om de läggs ut officiellt.

Jag uppskattar inte själv om någon annan ger bort något som är mitt.

Här är två länkar till kul läsning. (Den första är bara på D200 men de är lika på mycket)
http://www.naturfotograf.com/D200_rev00.html
http://www.nikonians.org/
 
Och när du är på biblioteket och läser kan du passa på att kopiera testet i för ändamålet utplacerad kopieringsmaskin. Kostnad 1-2 kr kopian beroende på vilket bibliotek det är.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.