Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidernas snyggaste Nikon!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Tidernas snyggaste Nikon!

Ni har nog aldrig sett en riktig Nikon! ;) :)

(Men den ligger kanske litet utanför detta ämne...!?)

Riktigt vacker kamera!!

Finns den att få tag på?

Nu kommer ni säkert slå mig när jag kommer här med nymodigheter men nya D200 är ju grymt snygg. Gärna i kombination med 17-55/2.8. :)

Får ge mej för "The black Nikon SP rangefinder"!

Det var bland det vackraste jag sett. Men SEN kommer 28ti. Tycker jag just nu i alla fall, eftersom jag just köpt en...

Bilagor

• nikon%2028ti.jpg
    nikon%2028ti.jpg
    14 KB · Visningar: 366
Förresten, hur kunde nikon byta från den snygga snygga loggan med raka bokstäver till den mycket fulare kursiverade? Obegripligt...

Den här är väl inte så fel heller....Nikon FTn m. Nikkor35/2,0 En av mina många favoriter.....

Bilagor

• dscn3000#004.jpg
    dscn3000#004.jpg
    8.8 KB · Visningar: 458
Re: F3P

Magnus Fröderberg (froderberg) skr

Min absoluta favorit blir dock min gamla tokslitna Canon F-1 new med motor. Kameran hade bara några små fläckar svart kvar. Motorn innehöll 12 (!) AA-batterier! Handgreppet var störtskönt, vida överlägset F3:an. [/B]

kan innte annat än hålla med, en Canon F1 new ÄR faktiskt på många sätt den ultimata kameran, snygg mattsvart finish som åldras skönt...
Tung som faan och med ett mycket distinkt, vackert och definitivt slutarljud.... med högsta hastighet, ojojoj....

och som sagt....batteripacket..... här snackar vi seriöst med batterier och inget tjafs...

/b

Pentax kameror är ju betydligt mkt snyggare och elegantare än nikons!!!

Kolla bara in den här Mz-3 med 43/1.9 - en skönhet!!

Bilagor

• mz-3.jpg
    mz-3.jpg
    25.1 KB · Visningar: 384
Sätt en Nikkor-glugg på denna Bessa (med adapter som finns på Cameraquest) så blir det tidernas snyggaste Nikon...........

Här med en Contax-optiken Zeiss Planar T* 50mm/1,7. Tidernas snyggaste Zeiss/Contax?

Bilagor

• pict0209.jpg
    pict0209.jpg
    53.3 KB · Visningar: 375
Re: Re: Re: Tidernas snyggaste Nikon!

thefinger skrev:
Ni har nog aldrig sett en riktig Nikon! ;) :)

(Men den ligger kanske litet utanför detta ämne...!?)

Riktigt vacker kamera!!

Finns den att få tag på?

Den finns att få tag på....
Begagnad på Lp-Auktion...12-16000:-

Den SP som Nikon nytillverkade 2005..
http://www.cameraquest.com/nrfblsp2005.htm
kan Stephen Gandy ev. fixa...

priset förr, år 2005, var en 40-50000:-

Planerar kanske... ev.
för en skåprensning..
för att....! ;)

nikon f3

Jag tycker nog att nikon f3 är den snyggaste kameran.Kameran har både något gammeldags över sig ,men står i skarven till nytänkande.

Hmmm... Den Gala Edition skulle man i alla fall väcka uppmärksamhet med. På gott och ont. Snygg? På en dam kanske. Inte på mej...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar