Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tidenas snyggaste Canon
- Trådstartare ellenRipley M.C.P
- Start datum
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Min favorit är Canon A-1 (har 3 st hus för olika film) kanske mest för att den är den enda jag provat av Canons modeller (räknar inte min digitala G2). Tung och skön metall.
/Richard
/Richard
D76
Aktiv medlem
lasseodin skrev:
Kom igen nu "Canonister". Vad har ni för favorithus?
Mitt är T90
/ E
Roligt att du förslog just T90, när jag såg trådtiteln tänkte jag föreslå det huset som det FULASTE. Spontant förslag på snyggaste huset är 1V, mycket p.g.a. avsaknad av inbyggd blixt.
//David
Jeppe
Aktiv medlem
Ufff.. det finns så mååånga som är vackra..
70-tal: A-1
80-tal: T90
90-tal: EOS 1N HS
2000-tal: EOS 1V HS/1Ds/1D
Märkligt att det alltid är toppmodellerna som är vackrast
Ska jag välja en.. så är det EOS 1V-huset i dess olika former...
Om en kamera kan kallas sexig.. så skulle jag vilja säga att 1v-huset är det..
70-tal: A-1
80-tal: T90
90-tal: EOS 1N HS
2000-tal: EOS 1V HS/1Ds/1D
Märkligt att det alltid är toppmodellerna som är vackrast
Ska jag välja en.. så är det EOS 1V-huset i dess olika former...
Om en kamera kan kallas sexig.. så skulle jag vilja säga att 1v-huset är det..
macmolarin
Aktiv medlem
FS4000
KanonCanon
Aktiv medlem
Låt "Nikonisterna" drömma vidarelasseodin skrev:
Ahh...
Måste replikera till tråden "Tidenars snyggaste Nikon"
Vi som tar Canon-bilder vet ju att Canon har de snyggaste husen
Kom igen nu "Canonister". Vad har ni för favorithus?
Mitt är T90
T90
/ E
1D och 1DS!
Kan det blir snyggare och bättre?
hasse lundberg
Aktiv medlem
Döm inte hunden efter pälsen, det är insidan som räknas!
KanonCanon
Aktiv medlem
Under krävande förhållanden är pälsen en förutsättning för att insidan ska överleva!hasse lundberg skrev:
Döm inte hunden efter pälsen, det är insidan som räknas!
Jag gillar verkligen formgivningen på Eos 1v HS, den är mer renodlad och vackrare än sina digitala syskon.
Jag drömde i flera år efter en T90. Bilderna i katalogen var förföriska och jag får nästan gåshud när jag ser broschyren och de snygga linjerna idag.
Min absoluta favorit blir dock min gamla tokslitna Canon F-1 new med motor. Kameran hade bara några små fläckar svart kvar. Motorn innehöll 12 (!) AA-batterier! Handgreppet var störtskönt, vida överlägset F3:an. Den tidigare ägaren Per-Anders Jörgensen (Årets Pressfotograf 88) hade gjort allt han kunnat för att ta livet av kameran utan att lyckas. Det inkluderade en luftfärd från trdje våningen ner i asfalten. Remmen hade jag fått från Expressen i Malmö och hade suttit på Torbjörn Anderssons ena F-1:a som han hade vid massakern vid himmelska fridens torg. Det var verkligen en kamera i min smak.
Jag drömde i flera år efter en T90. Bilderna i katalogen var förföriska och jag får nästan gåshud när jag ser broschyren och de snygga linjerna idag.
Min absoluta favorit blir dock min gamla tokslitna Canon F-1 new med motor. Kameran hade bara några små fläckar svart kvar. Motorn innehöll 12 (!) AA-batterier! Handgreppet var störtskönt, vida överlägset F3:an. Den tidigare ägaren Per-Anders Jörgensen (Årets Pressfotograf 88) hade gjort allt han kunnat för att ta livet av kameran utan att lyckas. Det inkluderade en luftfärd från trdje våningen ner i asfalten. Remmen hade jag fått från Expressen i Malmö och hade suttit på Torbjörn Anderssons ena F-1:a som han hade vid massakern vid himmelska fridens torg. Det var verkligen en kamera i min smak.
matnyttige
Aktiv medlem
En F1n med motorn (som man kan använda som hantel) samt 135/2.0 på. Sexigt.....;-)
Jag hade ett otroligt slitet 200/2,8 till min tokslina F-1 med motor. Det var ett riktigt krigarverktyg. Även om hgrejorna jag har idag är så mycket bättre kan det inte förta den underbara känslan i de gamla prylarna.
Graal
Avslutat medlemskap
Snyggaste Canonoptiken
Måste naturligtvis vara denna Canonoptik som tillverkats för de tidiga och urfula Contaxmodellerna. Från 70-talet tog Contax dock hjälp av Porches designer och då blev dessa kameror supersnygga (se RTS, 139, 137MA m.fl)
Måste naturligtvis vara denna Canonoptik som tillverkats för de tidiga och urfula Contaxmodellerna. Från 70-talet tog Contax dock hjälp av Porches designer och då blev dessa kameror supersnygga (se RTS, 139, 137MA m.fl)