Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

The White dead of S2

Produkter
(logga in för att koppla)

connyM

Aktiv medlem
Hej,
Har fått två underliga exponeringar med min Fuji S2.a. (se bif bild)

Dessa två exp ligger ej sidan om varandra och jag har tagit ca 50 bilder efter den sista misslyckade, som är helt OK.

Någon som varit ute för något liknande?

// Conny

Bilagor

• whitedead_2_1364.jpg
    whitedead_2_1364.jpg
    24.4 KB · Visningar: 222
Nej, jag är ingen expert på digitala kameror, tvärtom, men har sett liknande analogt för länge sedan då en spegel inte gick upp mer än ett par mm.(Minoltakamera var det då) Skulle det kunna vara något sådant?? Fast då borde ju inte det "oexponerade" området vara så ljust på en positiv bild.....märkligt.
Us

Ska man vara petig så var det en fråga om Canon och Nikonägare har sett dessa fenomen, men du har helt rätt, det är liiiiite överdådigt med trippla trådar för det. :p

Ber om ursäkt Jim,
men då det inte finns någon avd som täcker alla kamera-märken, så skrev jag på alla tre.

Får väl oxå skylla på att jag blev lite förskräckt av felet och ville ha så mycket information som möjligt

// Conny

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar