Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Test på Zeiss Otus

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
LensRentals.com har gjort en jämförelse mellan Zeiss Otus och bland annat Nikon 58/1.4.

Kommentar från sidan;
I won’t try to say whether the Otus is worth $4,000 to you. But I can certainly say that Zeiss did what they said they had done: gave it exceptional performance even in the corners at widest aperture. From a resolution standpoint, it is, as Zeiss said it would be, “the absolute best SLR lens in the world today."

Jämförelsen finns att läsa här, http://www.lensrentals.com/blog/2013/11/otus-is-scharf

Äsch. Inte större än 14-24 eller en 24-70. Tur att man inte har råd för habegäret blev stort när de levererade vad de lovat:)

Har läst mycket om gluggen och den verkar helt optimal för de som inte är beroende av af. Stor och tung men ändå fullt hanterlig. Jag kommer skaffa den eftersom det är för jävla skön känsla att ha något så ultimat. Såg Youtube-klipp där de visade otroliga bilder från gluggen. Inga bra bilder men prov på otrolig skärpa och kontrast på full öppning och oredigerade raw-filer.

det gör inte så mycket eftersom det är världens bästa objektiv och en fröjd att använda på 1,4.
Först I Sverige att prova det vilket ledde till köp omedelbart.
Jag har dessutom tillgång till alla objektiv och ingenting kommer i närheten av detta vackra men lite bökiga objektiv.
mvh

Har en på ingång men det kan väl ta tid är jag rädd. Blir spännande att jämföra med min Zeiss 135 2,0. Den gluggen är så sanslöst skarp på full glugg att man tappar hakan. Svårt att tro att Otusen kan vara bättre, men vi får väl se

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar