Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Test av Dimage 7Hi

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, jag anser inte att 7Hi är någon större förbättring jämfört med den kameran jag har(7i)

Nu har jag precis bett mitt labb att lägga undan en D7Hi till nästa gång jag kommer förbi... Typ på fredag eller nästa... spännande!

De tipsade mig om ett Litium-jon batteripack som passar många olika digitala kameror, man skruvar på det undertill, sedan kan man koppla det till vägguttag om man vill... Bättre än nätadapter, då detta håller strömmen bra när man är ute & kutar... nån som har någon erfarenhet av liknande, kommer ej ihåg vad det hette... ca 1200:-...

Micke H skrev:
De tipsade mig om ett Litium-jon batteripack som passar många olika digitala kameror, man skruvar på det undertill, sedan kan man koppla det till vägguttag om man vill...

Ta gärna reda på vad det heter. Jag är klart intresserad!

Jag återkommer när jag vet mer, jag kommer med största sannolikhet köpa den samtidigt med kameran...
Det brukar vara så att när jag får något rekomenderat från detta håll så är det bara att köpa... Den relationen har jag till mitt labb, skönt!

Nu har jag äntligen min D7Hi i hamn!
Det känns kanon!!!!
Det är en helt ny värld som öppnar sig, att kunna styra slutresultatet direkt efter att ha tagit bilden osv, fantastiskt!
Jag känner igen mig direkt i kameran, dvs att efter ha plåtat analogt i alla år så känns det "normalt", det som känns lite ovant är den digitala sökaren, men det går nog att vänja sig vid...
Batteripacket som jag köpte behövs verkligen! Innan jag hade laddat batterierna så stoppade jag i "vanliga" batterier, som jag brukar ha till min Minolta 700 Si. De brukar räcka typ ett halvår. I D7Hi så räckte de kanske en timme innan kameran slocknade...
Batteripacket som jag blev rekomenderad, och som jag även köpte heter "Samsung Digimax Battery pack" och är på 3600mAh. Den sitter lite klent under kameran, men man kan ha den i fickan/bältet med sladd, bra vi kallt väder!
Jag har inte kört så länge på den än, men jag hörde en person som kört den så länge på samma laddning, så att han undrar om den någonsin tar slut... :)

Kul att det känns bra för dig. Nu får du vänja dig vid kameran fullt ut och hjälpa oss andra med råd och dåd :)

Grattis!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar