Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Temautmaningen...

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj.. det har Christer glömt att lägga till. Artiklen kom upp den 11 Mars, så det blir till att räkna fram 14 dagar på det. Dvs den 25 Mars är sista dagen för inlämning.

Den digitala våren är här!

Två veckor är en kort tid för att fota, framkalla, kopiera, skanna och skicka in.

Jag tror att många bidrag försummas pga detta.

Gör ett försök iaf... ;-)

Oj oj redaktionen! Bråttom! Reglerna måste ju förändras på en gång!

Borde inte dygnsmedeltempaturen för de tävlingsperioden vara samma för alla deltagare, räknat utifrån fotografens övernattningsort det senaste 30 dagarna? Jag ringer SMHI?

Hehe. *fniss* (skämt, alltså!)

För mig så kommer jag inte leta tussilago alls, utan inrikta mig på ett specifikt trafikfenomen som vårtecken! (tror jag)

-Christian

Roben skrev:
Den digitala våren är här!

Två veckor är en kort tid för att fota, framkalla, kopiera, skanna och skicka in.

Jag tror att många bidrag försummas pga detta.

Gör ett försök iaf... ;-)

Hehe.. det går ju att göra rätt enkelt på en dag.. men jag är kanske lite bortskämd, med ett lokalt proffslabb ;)

Det känns som om jag har stressat fram ett resultat nu.
Och laddat upp den. Nu får jag heltplötsligt fler dagar på dig... suck, Varför kan ni inte hålla er till dom regler och hörnstolpar som är utsatt från början???

Mvh: Adam

Adamlid skrev:
Det känns som om jag har stressat fram ett resultat nu.
Och laddat upp den. Nu får jag heltplötsligt fler dagar på dig... suck, Varför kan ni inte hålla er till dom regler och hörnstolpar som är utsatt från början???

Mvh: Adam

För att det inte är VM, utan något som vi gör för att det är kul?

//Bengt

Håller med Adam där... Lånade en lite sämre digitalkamera för att hinna få in en bild. Men, men... Det blir nog bra ändå.

//Johan

Jeppe skrev:
Okej.. efter övervägande så sätter vi 1 Månad då?

Tack tack:)
Mina neg ligger fortfarande okopierade, nu hinner ju jag med fixa dem så jag kan scanna in. Hade inte stressat fram något utan hellre avstått fast förlägningen var ju positiv:) Om det är den som gäller?

Jag hade kanske lite bråttom där.. Men jag har mailat David..som är hemkommen nu. Det har varit dubbla budskap, så ber jag om ursäkt. Jag har själv varit iväg och trodde detta mest skulle bli en kul grej... Att ta en bild på ett vårtecken trodde jag skulle bli en relativt enkel grej som borde klaras av på 1-2 veckor..

Men som vanligt blir det ett himla liv....Nåväl.. som sagt.. nästa tävling lägger vi i December så vi får tid att VERKLIGEN tänka på hur "reglerna" ska vara. ;-)

Jesper,
jag håller med dig, jag såg det hela också som en "kul grej".

Så himla allvarligt är det väl inte? Bilderna är ju ändå som bilderna är, och eventuell skillnad i mängd tid tror jag inte i praktiken förändrar oddsen? Temat var ju inte *första* vårtecknet, eller hur?

Så - huvudsaken måste ju vara att ha kul! Eller hur?

-Christian

PS. Hmm, vilket påminner mig om att jag måste få fram en också? :)

Tanken med en temautmaning är superb.

Jag fotade den 15e, lämnade in för snabbframkallning 17e och väntar nu på att klubbens mörkrum ska bli ledigt.
Jag har tillträde den 26e och 27e.

Men jag ska väl vara realist. För ytterligare 250:- så skannar den lokala fotoaffären negativen och fixar en CD... ;-)

!! OK !!

Det ÄR den 25/3 som GÄLLER. Jag ber om ursäkt om jag inlett er i tron att det skulle vara en månad.

Vi kommer att skapa en ny utmaning som har 4 Veckors tidsgräns och KLARA regler.

/mvh

Jeppe - en något förvirrad forumvärd

Jeppe skrev:
!! OK !!

Det ÄR den 25/3 som GÄLLER. Jag ber om ursäkt om jag inlett er i tron att det skulle vara en månad.

Vi kommer att skapa en ny utmaning som har 4 Veckors tidsgräns och KLARA regler.

/mvh

Jeppe - en något förvirrad forumvärd

Bra Jeppe!!

Mvh; Adam /som är trött på ändrade regler.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar