matnym
Ny medlem
Är på jagt efter ett bra telezoom för att fotografera badminton och karate inomhus i ganska dåligt ljus. Är ägare till en 550d med "kittobjektivet". Det jag har fotograferat så har nästan alltid zoomen varit i ändläge dvs 45- 55mm. Men där är jag väldigt nöjd med bildstorleken. Jag rör mig ofta nere på området nära banor och mattor och har ofta andra uppgifter än att vara fotograf. Har provat ett Sigma 70-200 men detta upplevde jag som hoplöst att ha med mig, fina bilder men hopplöst klumpigt, bra öppning f=2.8 vilket var otroligt användart i hallarna.
Har nu sökt igenom utbudet och hittat ett Tokina 50-135mm som lockar, sigma har ett 50-150 som också lockar båda f=2.8 båda bygda för min mindre sensor- vilket gjör att optiken blir något mindre.
Någon som har någon erfarenhet av dessa objektiv, finns det någon annan optik att välja?
Undrar
Mats
Har nu sökt igenom utbudet och hittat ett Tokina 50-135mm som lockar, sigma har ett 50-150 som också lockar båda f=2.8 båda bygda för min mindre sensor- vilket gjör att optiken blir något mindre.
Någon som har någon erfarenhet av dessa objektiv, finns det någon annan optik att välja?
Undrar
Mats