goneaway
Aktiv medlem
En justeringssak således men väl så tråkig att behöva åtgärda varje gång en ny pryl är inköpt.
Så om jag fattar saken rätt så är den inte enkom ett problem från ett enskilt objektiv utan snarare ett kompabilitetsproblem mellan en specifik kamera med ett specifikt objektiv?
Om det nu är så, eftersom kameran också justerats om jag fattat det rätt, kan problemet uppstå likaväl om jag köper ett nytt eller begagnat objektiv?
Och jag skulle alltså kunna ha detta problem redan nu med mitt 16-85 utan att jag egentligen vet om det?
Känner inte att jag kommer närmare något köp för tillfället men jag är väldigt tacksam för alla upplysningar.
Christatos,
Försöker satsa på stabilisering eftersom det åtminstone ger möjligheten till lite räddning vid obekväma slutartider och ruffiga safarijeepar.
Har också läst de recensioner du länkade till, men som sagan tidigare poängterade stämmer de inte riktigt överens med motsvarande från tidningen Foto. Hur som helst väntar jag på att läsa just de recensionerna så jag har inte avskrivit något av dem än.