Annons

teleobjektiv tillåtet på råsunda???

Produkter
(logga in för att koppla)

ati_m

Aktiv medlem
hoppas jag inte är på fel ställe angående min fråga...

Är det tillåtet att ha med sig teleobjektiv in på råsunda??
I vissa fall måste man ju ha ett speciellt "pass" för sånt...

Inte en aning, men varför inte ringa och fråga? Då får du ju ett svar av några som verkligen vet.

Det är säkert inga problem. Frågan är bara om du får ha med en kamera att sätta det på. ;)

Brukar det inte var fotoförbud på fotbollsarenor?

Om det är fotoförbud på fotbollsarenor så undrar jag verkligen vad det är som blixtrar på läktarna. Är det där proffsfotograferna sitter för att få bra perspektiv på spelet?

Jag vill minnas att jag sett sådana skyltar.

Att det blixtrar (vilket ju är korkat i sig) behöver ju inte göra det mer tillåtet.

Avvaktar svar från Råsunda med spänning. :)

Jag vet inte hur det brukar vara på Råsunda men under VM i Tyskland var det fritt fram i alla fall. Dock fick inte bilderna användas för komersiellt bruk stod det på biljetten.

Systemkameror är INTE tillåtet på Brasilien-Ecuador matchen ikväll.

Endast enklare pocketkameror är ok.

Jag har kollat med Svensk Fotboll på 08-735 09 00.

/Anders

Det här är ju förbannat larvigt.. ska man som hobbyfotograf inte kunna få ta bra bilder till sitt egna fotoalbum längre...

Åh, nu blev jag så där kokande ilsken..

ulricahdesign skrev:
Det här är ju förbannat larvigt.. ska man som hobbyfotograf inte kunna få ta bra bilder till sitt egna fotoalbum längre...

Åh, nu blev jag så där kokande ilsken..

Japp, håller med. Jag hade laddat upp med 70-200 + extenders och enbensstativ...:-(

Tji, justa foton.

/Anders

håller med!!! larv...
var på sverige-paraguay (vm) och fastnade med mitt 70- 200 (hon påstod att jag kunde använda det för att slå nån med det...). efterson det inte hade stått ngt säskilt om att system inte var tillåtet krävde jag att få prata med nån ansvarig, han godkände det för att det var 200mm. har dock svårt att tro att de stoppar alla med små pocketkameror med superzoom en bit över 400mm....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar