Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telefonnummer vid beställning av plusmedlemsskap

Produkter
(logga in för att koppla)

Faugel

Medlem
Jag var tidigare plusmedlem här på Fotosidan och ett tag efter att medlemskapet hade löpt ut fick jag ett erbjudande om att fortsätta vara plusmedlem mot en reducerad kostnad. Jag nappade på erbjudandet, när jag skulle fylla i kontaktinformation för betalning vill Fotosidan/Klarna prompt ha mitt telefonnummer, varför? Räcker det inte med adress, personnummer och e-post, måste jag verkligen ge ut mitt nummer också för att få betala för plusmedlemsskapet?

Jag skall kolla med Klarna. Jag minns inte att det fanns med innan.

Tusen tack! Egentligen hade jag velat betala digitalt eftersom jag är på resande fot för jämnan, men de kanske har problem hos Klarna med betalningsalternativen just nu? Jag fick information om att jag skulle kunna välja betalningsalternativ på nästkommande sida, men den gick direkt till pappersfaktura.

Finns SMS alternativ annars från MO-SMS.se som inte kostar något mer än en liten summa peng samt kräver ypperligt lite kodande för att fungera korrekt.

Har själv använt betal-SMS tjänsten för mina medlemmar och det har fungerat bra. Vore väl något om man vill betala månadsvis plusmedlemskap antingen till sig själv eller som present till någon annan?

Tusen tack! Egentligen hade jag velat betala digitalt eftersom jag är på resande fot för jämnan, men de kanske har problem hos Klarna med betalningsalternativen just nu? Jag fick information om att jag skulle kunna välja betalningsalternativ på nästkommande sida, men den gick direkt till pappersfaktura.

Kollat med Klarna och de behöver ha in telefonnummer för att minimera sina kreditrisker. Däremot så behöver man bara ange det en gång (sitt första köp mot klarna) för sen sparar det hos sig.

Vad då "kreditrisk"?

Kollat med Klarna och de behöver ha in telefonnummer för att minimera sina kreditrisker. Däremot så behöver man bara ange det en gång (sitt första köp mot klarna) för sen sparar det hos sig.

Den där förklaringen köper jag inte!
Vari består "kreditrisken" när man betalar med alternativet "Direktbetalning via bank"?

Klarna anger i sina "villkor" följande när det gäller användning av de uppgifter som man anger:
"...affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners". Det är klart att de vill kunna tjäna pengar på fotosidans medlemmar genom att till exempel sälja fotointresserades telefonnummer till telefonförsäljare och deras adresser för direktadresserad reklam.

Nej, det här får fotosidan.se allt ta och ändra på!
Jag förväntar mig att kunna DIREKT-betala mitt medlemskap via bank UTAN att till Klarna behöva uppge något telefonnummer, någon postadress eller några andra personuppgifter som INTE behövs.
Är det för mycket begärt?

Håller med, tycker precis likadant.

Vad i herrans namn löper Klarna för kreditrisker när någon BETALAR IN pengar till dem?

De får allt prestera någon bättre förklaring - det där verkar vara ett rent svepskäl för att kunna tjäna pengar på att sälja vidare information som inte alls krävs för deras tjänst. Då får de istället hellre ta lite mera betalt för tjänsten ifråga.

Klarna tar telefonnummer/personnummer även om jag fick känslan av att de inte tyckte det var helt rimligt vid direktbetalning. Däremot säljer de inte uppgifterna vidare.

Längst ner under Klarna finns en länk "Om du bor utanför Sverige kan du istället betala med PayPal." Använd den, då betalar du via Paypal.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar