Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tele till eos 20d

Produkter
(logga in för att koppla)

lexuz

Medlem
Letar efter en "billig" telezoom till min canon eos 20D..
Rätt så vanlig kamera ju så jag hoppades på någon som har ett bra tips, e inte så erfaren inom området så all hjälp behövs, ska användas till lite sport och natur..

Jimmie

"Billig" är ett relativt begrepp. Vilken budget avses?

Tänk på att man får vad man betalar för. De billiga telezoomarna är ljussvaga och behöver ofta bländas ner något steg för att ge skärpa. Detta gör de än mer ljussvaga och resulterar i långa slutartider. Detta rimmar ju illa med att fotografera sport och frysa rörelser.

En prisvärd telezoom som är klart bättre än budgetzoomarna (brukar ligga runt 5000kr begagnat) är Canons 70-200 f/4 L (utan IS). Detta ger enligt mig bäst prestanda för pengarna (för en amatörfotograf).

Jag kör 70-200 men den är ju inte "billig"
Det jag kan känna är att den hade varit mer allround på en 5D.

En ef-s 55-250/4,5-5,6 IS tror jag är ett väldigt prisvärt objektiv.
Det verkar som att den ger en riktigt trevlig bildkvalitet och kostar inte mycket.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto