Annons

technikdirekt

Produkter
(logga in för att koppla)

Neo

Aktiv medlem
Ni som har beställt hur lång tid tog det innan ni fick ett leveransbesked?, det enda som jag fått är den automatiserade orderbekräftelsen,
lade beställningen 3maj...man börjar ju fundera.
 
jag beställde en 10D därifrån i början av november förra året.. i mitten av januari tröttnade jag och avbeställde, gick och köpte den i sverige istället, så det kan nog dröja ett tag :)

fast det beror ju förstås på vad du beställt, men maila och kolla är ju ett bra tips
 
Dom är lite dumma med det där på technikdirekt! Vet inte om dom skickar något leveransbeksed överhuvudtaget? När jag beställde därifrån så gick jag och väntade länge och undrade vad som hände, när jag mailade till dom visade det sig att kameran inte fanns i lager men det hade jag inte fått reda på. Det är kasst att man inte får några automatiska besked, men tar man kontakt via mail så svarar dom snabbt på ens frågor.
 
Med Technichdirekt har jag handlat en gång. Först kommer ett leveransbesked som en ordebekräftelse. Inga uppgifter om leveransdatum etc. Efter en tid skriver jag ett brev til dem och frågar efter varorna. Då får jag ett svar som innebär att de förstår att jag väntar otåligt, men ven av varorna jag beställt är restnoterad, men skickas så fort den kommer in om den kommer in, vilket de inte vet när. När varorna skickas kommer information om den.

Tyskarna har mycket att lära av Scandinavianphoto och Cyberphoto som har lagerstatus och leveransbesked på skärmen redan innan varan läggs i korgen. Kanske skulle skicka länken till våra svenska leveratörers sidor. Korrekt information när kunden lägger sin order gör att kunden uppfattar företaget som seröst. Varorna må vara billigare, men de ska kunna levereras inom en vecka om annat inte anges av leverantören innan köpet bekräftas.
 
jag beställde en tors fick det på måndagen.
Fick det till o med hemkört. .

De hade inte ens hunnit dra pengarna från visa kortet. De drogs på fredagen.
 
De använder företagspaket. Tyvärr så var jag inte hemma när det kom, så det gick tillbaka till något slags postcenter och avin kom sedan några dagar senare. Men visst får man mer för fraktpengarna från Tyskland än i Sverige.
 
Mailade och frågade status på min order....
ganska omgående kom ett mail där dom ville ha en kopia på mitt visa & id kort...skickade iväg ett kort..efter ca 5min kom ett mail som sa att ordern var nu klar för leverans!...

(Dimage A1)
 
Technik-om-ett-laaaangt-tag

Grrr. Bestallde en scanner i slutet pa mars. Efter tva veckor skrev jag och fragade nar de tankte skicka den och fick svaret att den skulle skickas dagen efter och komma ca en vecka senare. Men jag fick ingen bekraftelse pa att de skickat den och inget paketnummer for att kunna spara den hos transportfirman. Inget paket kom.

Tva veckor senare skrev jag igen och fragade vart scannern tagit vagen, och fick svaret att den var pa vag tillbaka till Tyskland "for ingen har varit hemma for att ta emot paketet"!
Duh! Jag jobbar ju!
Ingen avi, ingen forvarning om nar de tankte leverera...

Jag protesterade. Nu har vi utbytt ett snart oandligt antal mail, och det visar sig sa klart, sent omsider, att jag BORDE ha fatt
(a) en leveransbekraftelse med paketnummer per email och
(b) en avi for att kunna hamta paketet pa posten nar jag inte var hemma nar de kom.
Sa nu ska de skicka paketet igen, "sa snart det har kommit tillbaka" (vilket det tydligen inte har gjort pa tva veckor!).

Jag bor i Frankrike, det kan handa att det funkar battre med den leveransfirma de anvander i Sverige (posten antar jag). Men deras information ar faktiskt urusel. Snart kommer jag ocksa att trottna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.