Annons

Tamron SP 150-600mm VC

Tamron 150-600

Ps Ursäkta att jag skrev fel och skrev att Tamrons verkstad låg i köping när det ligger i Kungsör en tröst i bedrövelsen är väl att som tur är ligger Köping och Kungsör rätt nära varandra så att alla som åkt till köping kan åka en liten bit till så kommer Ni till Kameraservice Kungsgatan 30. 73632 Kungsör Tel 0227/12740
Med vänlig hälsning Bosse
 
Lite exempelbilder på flygande fågel jag tagit med Tamronet. Har en Canon 700D, som inte har den vassaste autofokusen heller. När jag plåtade lärkfalken så var kompisen med och stod bredvid med sitt Canon 400/5,6 och en Canon 60D och han fick färre keepers än jag, falkarna var på ganska långt avstånd och min bild är hårt beskuren. Min längre brännvidd var mer lyckad den dagen, om de varit närmare kanske det hade varit till hans fördel.
 

Bilagor

  • Påsk i Skåne 1 1158.jpg
    Påsk i Skåne 1 1158.jpg
    25.9 KB · Visningar: 159
  • Rysjötornskamp 068.jpg
    Rysjötornskamp 068.jpg
    13.2 KB · Visningar: 92
  • Påsk i Skåne 1 793.jpg
    Påsk i Skåne 1 793.jpg
    77 KB · Visningar: 85
  • Örnmaden 029.jpg
    Örnmaden 029.jpg
    13.4 KB · Visningar: 92
  • Flygande hornuggla 070.jpg
    Flygande hornuggla 070.jpg
    33.7 KB · Visningar: 128
Lite exempelbilder på flygande fågel jag tagit med Tamronet. Har en Canon 700D, som inte har den vassaste autofokusen heller. När jag plåtade lärkfalken så var kompisen med och stod bredvid med sitt Canon 400/5,6 och en Canon 60D och han fick färre keepers än jag, falkarna var på ganska långt avstånd och min bild är hårt beskuren. Min längre brännvidd var mer lyckad den dagen, om de varit närmare kanske det hade varit till hans fördel.

Fast det blev rätt kass upplösning när man laddade upp på detta sättet :(
 
Ps Ursäkta att jag skrev fel och skrev att Tamrons verkstad låg i köping när det ligger i Kungsör en tröst i bedrövelsen är väl att som tur är ligger Köping och Kungsör rätt nära varandra så att alla som åkt till köping kan åka en liten bit till så kommer Ni till Kameraservice Kungsgatan 30. 73632 Kungsör Tel 0227/12740
Med vänlig hälsning Bosse

Fast åker man från Västerås så är Kungsör närmare. :)
 
Lite exempelbilder på flygande fågel jag tagit med Tamronet. Har en Canon 700D, som inte har den vassaste autofokusen heller. När jag plåtade lärkfalken så var kompisen med och stod bredvid med sitt Canon 400/5,6 och en Canon 60D och han fick färre keepers än jag, falkarna var på ganska långt avstånd och min bild är hårt beskuren. Min längre brännvidd var mer lyckad den dagen, om de varit närmare kanske det hade varit till hans fördel.

Nu är det väl i det närmaste omöjligt att vid ett tillfälle göra en jämförelse på flygande fågel mellan två olika fotografer. Menar att riktigt små skillnader nere på backen kan ge stora skillnader för vilka förutsättningar man har att sätta bra bilder. Men - glöm iaf inte att de här bilderna kräver ett visst mått av "skills". Det kan räcka med att du helt enkelt använder den tekniken du har till förfogande bättre än en annan brevid med en 1Dx. Du kanske helt enkelt är "bättre" på att plåta rörliga mål. Det räcker så klart inte att bara ha prylar som är tekniskt bättre på pappret.

///Daniel
 
Nu är det väl i det närmaste omöjligt att vid ett tillfälle göra en jämförelse på flygande fågel mellan två olika fotografer. Menar att riktigt små skillnader nere på backen kan ge stora skillnader för vilka förutsättningar man har att sätta bra bilder. Men - glöm iaf inte att de här bilderna kräver ett visst mått av "skills". Det kan räcka med att du helt enkelt använder den tekniken du har till förfogande bättre än en annan brevid med en 1Dx. Du kanske helt enkelt är "bättre" på att plåta rörliga mål. Det räcker så klart inte att bara ha prylar som är tekniskt bättre på pappret.

///Daniel

Ungefär det jag brukar intala mig när habegäret för dyra greje rgör sig för påtagligt . :D
 
Har vait i kontakt med Kameraservice och tänkte bara återkoppla eftersom även någon annan i denna tråd var intresserad.
Det finns ingen serienummergräns för detta problem utan det uppträder "slumpvis" och var i serien problemet inte längre existerar vet man alltså inte.
Problemet är, enligt uppgift, binärt d.v.s. antingen fungerar följande fokus eller så gör den det inte. Det finns inget mellanläge där följande fokus fungerar "dåligt". Torde alltså vara enkelt att själv reda ut om man är drabbad genom att t.ex. testa mot ett "lättfångat" objekt som t.ex. en bil.
 
Tamron 150-600

Ang garanti på Tamronobjektivet = 5 år första ägaren om man registrerar sig,.Är man inte första ägaren så är det 2 år från inköpsdatum som gäller.Så man kan köpa ett begagnat som är ett år och har fortfarande ett års garanti.Mvh Bosse
 
Ajajaj, Japanphoto har 15% på Bigronet nu, är farligt nära att klicka på köpknappen nu, finns det någon anledning att jag inte ska göra det egentligen? Sigmat blir nog för tungt tror jag..
 
8 blir väl minsta bländare med 1,4 converter och det klarar väl d800 och D4 på Nikonsidan, 5D3 fixar väl också det efter FW-uppdateringen?
 
8 blir väl minsta bländare med 1,4 converter och det klarar väl d800 och D4 på Nikonsidan, 5D3 fixar väl också det efter FW-uppdateringen?

D7100 också. Det är dock inte garanterat att det fungerar bara för att bländaren är f/8. Nikon 70-300 med Sigmas 1,4x telekonverter fungerade inte alls bra när jag provade. Nikon 70-200/4 med Nikon TC-20II lär dock fungera bra.
 
Det går inte att montera nikons 1.4 eller 2.0 konverters på Tamronet. Vad jag vet har inte tamron några egna och att använda andra torde inte ge någon höjadarbild. Mer än 600 mm blir nog dyrt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.