Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tamron AF DI II 55-200/4-5,6
- Trådstartare fors87
- Start datum
Kalle_B
Aktiv medlem
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=11689
En paranes och detta är inget personligt påhopp. Men varför funderar du på en Digital sytemkamera av bättre prestanda och sedan ens fundear i termer om objektiv för 1000 kronor? För mig känns det lite galet. Jag menar inte att du behöver köpa L objektiv, inte alls. Men kan du inte ge kameran liiiite bättre saker? Det är trots allt inte kameran som ger kvaliten i bilderna, det är objektiven... en stilla undran bara...
Hur som haver, ovanför har du en länk med en recension om objektivet.
En paranes och detta är inget personligt påhopp. Men varför funderar du på en Digital sytemkamera av bättre prestanda och sedan ens fundear i termer om objektiv för 1000 kronor? För mig känns det lite galet. Jag menar inte att du behöver köpa L objektiv, inte alls. Men kan du inte ge kameran liiiite bättre saker? Det är trots allt inte kameran som ger kvaliten i bilderna, det är objektiven... en stilla undran bara...
Hur som haver, ovanför har du en länk med en recension om objektivet.
fors87
Ny medlem
Men om man kollar på alla andra objektiv så kan man läsa att tamrons och canons obektiv är ungefär likvärdiga, men att priset kan vara väldigt olika. Så är det inte samma med detta objektivet? Är det stor skillnad på tamrons 55-200 för 1100 kr och canons för 2800 kr? Om man läser om andra objektiv så är den prisskillnaden inget ovanligt men att kvalitén inte är sämre bara för att priset är lägre på tamrons. Hur mycket kostar det att kunna utläsa CANON på objektivet? det är väll det man betalar för i många fall? Så jag vet inte om jag prioreterar fel, det var en fråga om det skillde så mycket på kvalitén? Dom som vet något om objektiven är välkomna med sina åsikter!
Zoso
Aktiv medlem
Den Canon glugg du skriver om är inget jag skulle sätta på en 30D heller.
Titta istället på Canons 70-200/f4L, den gluggen passar 30D bättre, väldigt prisvärd är den också.
Blir det för dyrt så har du enligt mig prioriterat fel, köp då en 350D istället + ovanstående glugg, det kommer att ge dig betydligt bättre bilder än 30D + 55-200 oavsett vad det står för namn på den.
Det får bli mitt tips.
kent.
Titta istället på Canons 70-200/f4L, den gluggen passar 30D bättre, väldigt prisvärd är den också.
Blir det för dyrt så har du enligt mig prioriterat fel, köp då en 350D istället + ovanstående glugg, det kommer att ge dig betydligt bättre bilder än 30D + 55-200 oavsett vad det står för namn på den.
Det får bli mitt tips.
kent.
Senast ändrad:
dumbo
Aktiv medlem
Tamrons 55-200 verkar bra för pengen och jag tror inte skillnaden mot Canons dito är särskilt stor, om det finns någon öht.
Ang. att montera ett dylikt på en 30D så kan man ju tycka att det är en dålig idé och det är helt sant att man inte kommer dra nytta av kamerans bildkvalitet till fullo, men sedan är ju frågan hur mycket man kommer att använda tele i framtiden. 1000kr är inga pengar i sammanhanget, det är så billigt så att det nästan är gratis och då kan man eg inte göra "fel". Skulle det bli en stor besvikelse, även med att det inte är ett objektiv av toppkvalitet i tanken så går det ju alltid att kränga på blocket/tradera och få igen iaf hälften (kanske mer) av pengarna.
Det behöver inte alls vara en dålig idé att köpa något billigt för att känna vad man vill ha och lägga pengarna på i framtiden. Köper man en mycket dyrare optik och upptäcker att det var en felsatsning blir ju förlusten större.
Ang. att montera ett dylikt på en 30D så kan man ju tycka att det är en dålig idé och det är helt sant att man inte kommer dra nytta av kamerans bildkvalitet till fullo, men sedan är ju frågan hur mycket man kommer att använda tele i framtiden. 1000kr är inga pengar i sammanhanget, det är så billigt så att det nästan är gratis och då kan man eg inte göra "fel". Skulle det bli en stor besvikelse, även med att det inte är ett objektiv av toppkvalitet i tanken så går det ju alltid att kränga på blocket/tradera och få igen iaf hälften (kanske mer) av pengarna.
Det behöver inte alls vara en dålig idé att köpa något billigt för att känna vad man vill ha och lägga pengarna på i framtiden. Köper man en mycket dyrare optik och upptäcker att det var en felsatsning blir ju förlusten större.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Liten och smidig är den. Lätt att ta med sig.
En recension:
http://www.photo.net/equipment/tamron/55_200_Di/
En recension:
http://www.photo.net/equipment/tamron/55_200_Di/