Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 19-35/3,5-4,5

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har många lovord att säga om Tamron objektivet. Nerbländat är det ett pris/prestanda-fynd; Snygga färger, bra skärpa, måttlig vinjetering, ingen roterande frontlins. Litet (ryms i fickan), lätt och ok feeling i reglagen. Mitt satt på en 10D och jag bytte till 17-40L bara för att få några fler vidvinkelgrader.
Om Tokinan har jag bara läst, Tyska, Amerikanska och Engelska tester och det jag läste fick mig att tveklöst välja Tamron.
 
sigma 17-35 2.8 - 4 EX aspherical

köp det på adorama nu.. kostar typ 350usd och det är ju rena räövarpriserna... Alltså billigt... 2800kr för ett pangobjektiv, jag köpte tillåmed på internet och är nöjd fast jag får betala momsen på det...
 
Sigma 17-35 2.8 - 4 EX HSM..FOTO testade det objektivet i senaste numret..den blev rätt hårt sågad: "En inte särskilt bra vidvinkelzoom"
 
Jag har Tokinaobjektivet som refererades till tidigare, och tycker att det fungerar klockrent på min EOS 10D. Bra bilder, skärpa och kontrast, speciellt om man bländar ner lite till mellan 5,6-8 tycker jag! Det enda som jag kan gnälla lite på är att autofokusen inte är alltför snabb, men annars är det ett jättebra objektiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.