Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

TACK ALLA!!! Bilder på Rovfåglar

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis

Till en serie fina bilder...Gillar ljuset och skärpan på ögatpå sista bilden speciellt.

Mvh

Martin

Snyggt Bassel, du blir farlig när du får ditt EF 400! Redan nu är det ju riktigt bra! Det enda jag inte gillar är texterna du lagt in i bilderna, men det har ju inte med fotokvalitén att göra. Och dessutom är ju smaken olika som tur är.

Imponerande!

Är det bara ett 400mm, eller är det 400 med konverer? Eller har du beskurit bilderna?

Att jag frågar är för att mitt 300/4 inte på långa vägar räcker så långt. Jag ligger i köpetankar på en 1.4x konverter men har inte riktigt kommit till skott än.

Hej!
Tack så mycket =)

Objektvet jag använde var ett 70-300 IS (inte DO varianten). Mitt 400 5.6L har inte kommit ännu.. och jag vågar inte ens tänka tanken på hur fotona hade blivit med L objektivet! =/
Med 300mm så har jag varit tvungen o cropa bilderna ca 80-90%

mvh Bass

Men... vad är det för fågel då?
Var 100% säker på att det är en Ormvråk.. men.. är det nåt annat?

mvh Bassel

Den vita stjärtroten som syns så tydligt på bild nr 7 får mig att, utan att beteckna mig själv som vråkexpert, hävda att det är en fjällvråk.
//Anders

Den är på flytt norrut just nu. Hade själv ca 15 fjällvråkar i luften i lördags, strax utanför Sunne i Värmland.
//A

Fantastiska bilder!

Jag tog mig friheten att gissa lite och gillar verkligen #12 och #16.

Fina bilder! Ännu ett bevis på att 300mm räcker till (även om det hade blivit bättre med ditt kommande 400)! Med tålamod och kunskap är inget omöjligt

Jag har kommit 3 meter ifrån ormvråk (hehe nej han flög inte förbi ;))

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar