Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ta kort trots oskarpt
- Trådstartare JKON
- Start datum
HenryB
Aktiv medlem
Jag upplever det som att min kamera (Nikon d7200) vägrar ta kort när den inte hittar fokus. Det måste väl finnas någon inställning där den tar bild oavsett om det är fokus eller inte? Utan att ställa om till manuellt fokus?
Ja det finns. Du får läsa i din manual.
Ändra från AF-S till AF-C.Jag upplever det som att min kamera (Nikon d7200) vägrar ta kort när den inte hittar fokus. Det måste väl finnas någon inställning där den tar bild oavsett om det är fokus eller inte? Utan att ställa om till manuellt fokus?
Dennis_foto
Aktiv medlem
Det borde väl gå att ställa in Shutter Priority eller Focus Priority på avtrycket.
Fast det kan heta annat på Nikon, jag kör Sony.
Fast det kan heta annat på Nikon, jag kör Sony.
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Ibland är det svårt att leta när man inte vet exakt vad man letar efter
Precis, och då är det fantastiskt med hjälpsamma människor som bidrar.
Ofta är det smart att hänvisa till rätt sida i manualen. Det blir en hjälp till självhjälp och ytterligare förkovring. Manualer finns också som pdf på nätet. Så man kan länka till en sådan om frågeställaren har tappat bort sin, ellernbefinner sig på fel ort.
Ibland läser man snorkiga svar typ RTFM på utländska forum. Read The Fucking Manual. Det bidrar inte till att svara frågeställaren och det bidrar inte till ett bra samtalsklimat.
Petter...