Annons

Ta bort en korrupt uppdatering Win7

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Jag har fått en korrupt uppdatering till win 7 som datorn tar imot 15% av sedan säger datorn att den inte kan konfigurera den och återställer till tidigare verison . Men vart hittar man den korupta uppdateringen så man kan ta bort den . För den åter kommer varje gång jag startar datorn
Mvh Affe

Går det inte att fixa med systemåterställning? Genom att välja en återställningspunkt när datorn funkade som den skulle.
Jag vill tillägga är jag inte är någon datorexpert, men det har fungerat för mig vid några tillfällen.

Det jag råkade ut för nån vecka sedan verkar liknar det du beskriver. På min dator hände det efter att jag kört ett antal uppdateringar med Windows Update. Efter omstarten började uppdateringen, för att strax därefter avbrytas och den senaste versionen återställdes.

Jag löste det genom att starta Windows Update och köra updateringar en och en, med en omstart efter varje. Egentligen vill jag hitta vilken av uppdateringarna vad det som bråkade, men efter att jag kört de separat var det ingen som gnällde längre :)

Så prova kanske med att köra en updatering i taget.

Vet Du vilken uppdatering som misslyckades?
Tyvärr, som sagt, inget meddelande när Windows misslyckas med updateringen och sedan gick det bra när jag körde dem separat.

Från loggen kan jag i alla fall se vilken grupp av uppdateringar jag kört när det hade gått fel:
KB2647753
KB2705219
KB2706045
KB2712808
KB2722913
KB2729094
KB2731847
KB2732487
KB2732500

Så en av dessa var det som strulade.

Vill man leka detektiv skulle det gå att kolla detaljer för var och en och utesluta de som inte kräver omstart, eftersom problemet visade sig efter en updatering som exekverades efter omstart.

Jag löste det genom att starta Windows Update och köra updateringar en och en, med en omstart efter varje. Egentligen vill jag hitta vilken av uppdateringarna vad det som bråkade, men efter att jag kört de separat var det ingen som gnällde längre :)

Samma här, jag försökte också lokalisera den felande genom att installera en och en. Då gick alla att installera av någon anledning. Klart värt att prova.

Det jag råkade ut för nån vecka sedan verkar liknar det du beskriver. På min dator hände det efter att jag kört ett antal uppdateringar med Windows Update. Efter omstarten började uppdateringen, för att strax därefter avbrytas och den senaste versionen återställdes.

Jag fick detta problem också, och löste det på samma sätt som dig. Minns jag rätt så var uppdateringen från den 14 aug.

Tyvärr, som sagt, inget meddelande när Windows misslyckas med updateringen och sedan gick det bra när jag körde dem separat.

Från loggen kan jag i alla fall se vilken grupp av uppdateringar jag kört när det hade gått fel:
KB2647753
KB2705219
KB2706045
KB2712808
KB2722913
KB2729094
KB2731847
KB2732487
KB2732500

Så en av dessa var det som strulade.

Vill man leka detektiv skulle det gå att kolla detaljer för var och en och utesluta de som inte kräver omstart, eftersom problemet visade sig efter en updatering som exekverades efter omstart.
Om Du inte hamnat i en mycket speciell situation så har Du två alternativ:
1. Manskinen upplever den som intallerad men det finns någon flagga kvar som vill fortsätta lite till. Då borde den finnas bland installerade och kunna avinstalleras. Det gör Du i kontrollpanelen -> Program och funktioner -> Visa installerade uppdateringar. Sedan gör Du ett manuellt sök och installerar igen.
2. Maskinen upplever den inte som installerad. Gör ett nytt manuellt sök efter uppdateringsar och markera den för hemladdning och installation.

Problemet löst tack vare ett mail från en här på FS
Och här är problem lösningen detta fungerar alldeles utmärkt
1. Klicka på Startknappen.
2. Klicka på Sök bland program och filer, skriv msconfig och tryck Enter.
3. Klicka på fliken Tjänster i det nya fönstret.
4. Sätt en bock I rutan Dölj alla Microsoft tjänster, sen klickar du på Inaktivera alla.
5. Klicka nu på fliken Autostart, sen klickar du på Inaktivera alla.
6. Klicka nu på Ok och starta om datorn när du blir tillfrågad.
Nu ska du köra uppdateringarna:
1. Startmenyn
2. Alla program
3. Windows update
4. Sök efter uppdateringar
5. Klicka på texten "X viktiga uppdateringar finns tillgängliga."
6. Bocka ur alla uppdateringar förutom 1, klicka på OK.
7. Installera uppdateringen (starta om datorn om du blir ombedd)
8. Repetera steg 1-7 till dess att inga fler uppdateringar erbjuds, eller du lokaliserat den uppdatering som strular.
För att sedan återställa ändringarna gör du som följer:
1. Klicka på Startknappen.
2. Klicka på Sök bland program eller filer, skriv msconfig och klicka på Enter.
3. På första fliken Allmänt, sedan bockar du för Normal Start.
4. Klicka nu på Ok och starta om datorn när du blir tillfrågad.

Ett litet obs och det är som sagt inte alltid att du blir tillfrågad av datorn att du skall starta om . Nu så startade jag om datorn även om jag inte vart tillfrågad och det fungerade

Mvh Affe The carbuff

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto