A.Dent
Aktiv medlem
Du har förstått ingenting! Han fotograferade faktiskt sin omyndiga dotter!
Från Wikipedia:
Johan Rheborg är gift med Kristina Rheborg och tillsammans har de två döttrar, Linnea (f. 1991) och Josefin (f. 1993)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du har förstått ingenting! Han fotograferade faktiskt sin omyndiga dotter!
Kul att någon annan också har reagerat!
Så här skriver Expressen:
Jag tror att jag hört fel. Jag måste hört fel. Hon kanske har ett linne under? Det har hon inte. Utanför ett stall står Johan Rheborg och fotograferar sin 20-åriga dotter i vit behå medan en annan manlig fotograf hejar på bakom honom. På bästa sändningstid i SVT. Och detta efter att han har fått ett uppdrag av Henrik Schyffert att fotografera sin dotter ärligt. "Som han ser henne".
Jag tycker hon är helt fel ute.
Hon inleder med att skriva att all nakenhet inte är fel - men i nästa mening kallar hon den aktuella fotografering för "tilltaget". Hur skall hon ha det?
Sedan säger hon att det saknas diskussion om saken i programmet.
Javisst, det är ju genomgående i alla avsnitt att det saknas längre diskussion. Det är inte ett program för samhällsdebatt, det är inte ett program för djuplodande fotografiska analyser, det är ett underhållningsprogram.
Dessutom, om hon hade lyssnat lite bättre så motiverar Rheborg sitt "tilltag" vid ett par tillfällen i programmet.
Slutligen, tror hon verkligen att Rheborg helt plötsligt och oplanerat beordrar sin dotter att slita av sig tröjan? Självklart har hon tillfrågats i lugnt och ro i god tid innan inspelningen.
Hur man kan kalla sig fotograf och vara bildchef och reagera som hon gör är för mig en gåta.
Här har vi just beskådat ännu ett offer på PK-ismens altare...Synd. Onödigt. Men jag förstår honom.
Skulle någon reagerat om en 50-årig mamma fotograferat sin son med bar bröstkorg för att visa hans tatuering?
Moralpanik! Taliban?
/Roger
Ovanligt att länken råkar gå till expressen, högborg för utseendefixering.