pettersson
Aktiv medlem
Däremot måste jag hålla med om att det var ebba grön som gjorde "staten och kapitalet", fast om de gjorde orginalet eller ej, det låter jag vara osagt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
joker skrev:
Det är rätt kul när Ni skriver dyselexi istället för dyslexi...
... lite VSB över det.
matsw skrev:
Har försökt hitta ordet dyslexi i min ordlista men det står damcykel där istället.
FlowerPower skrev:
[BJa, ni hajar vad jag menar. Jag har svenska vänner som bor i USA som inte anser sig har råd att flytta hem. De t ex är chanslösa om dem vill behålla levnadsstandarden och båda MÅSTE arbeta.
För att knyta an detta till tråden så är det så att prisskillnaderna kan framförallt härledas till högre skatter - vinst och moms - och högre arbetsgivareavgifter. Konkurrens och volymer har också en viss betydelse.
[/B]
En väldigt stor del av alla svenskar jobbar i små företag. Väldigt få stora företag expanderar i Sverige. Alltså är det småföretagens behov som politikerna bör koncentrera sig.Jag tror inte företagen skulle anställa fler med sänkt arbetgivaravgift. Det skulle kanske påverka småföretagarna men inte de stora.
De allra flesta högutbildade tjänar betydligt mycket mindre än en ordinär metallarbetare - långt ifrån 50.000:-.Vadå lönar sig inte med utbildning, läsa till exempelvis läkare håva in 50.000:- i månaden
JA! Som småbarnsförälder tycker jag att det är fördjävligt att dagispersonalen träffar min dotter mer än vi föräldrar har möjlighet att göra! Och det trots att vi är högutbildade.Och dessutom är det för mycket begärt att två i ett förhållande jobbar?
Om du nu tycker att det är så förfärligt orättvist att en läkare tjänar 50.000:- så frågar man sig ju varför du inte blir läkare själv.Fredrik H skrev:
Ehh ...?
Vadå lönar sig inte med utbildning, läsa till exempelvis läkare håva in 50.000:- i månaden och låt staten ta hand om dina studieskulder eftersom du själv inte hinner betala dom innan pension.
Verkligen olönsamt !
.