Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Svindyra Sverige!
- Trådstartare davidh
- Start datum
Maverick
Aktiv medlem
Att sjuksyrrorna har det kärvt är väl ingen hemlighet och det är väl därför det är brist på dem. Men jag ser det inte som att syrrorn är en representativ grupp för akademiker. Jurister, ingenjörer och ekonomer borde borde väl vara bättre val. De flesta av tjejerna och killarna inom vården är ju undersköterskor.
Lönen baseras sig ju dessutom en del på vad arbetet syftar till. Det går ju läsa hur mycket som helst på akademisk nivå men som antagligen inte bidrar i någon större omfattning till utvecklingen av sveriges välfärd eller ekonomiska utveckling. Så jag ser det inte som givet att man ska ha bra betalt bara för att man har utbildat sig. Det beror ju också på vad man har utbildat sig till.
/Maverick
Lönen baseras sig ju dessutom en del på vad arbetet syftar till. Det går ju läsa hur mycket som helst på akademisk nivå men som antagligen inte bidrar i någon större omfattning till utvecklingen av sveriges välfärd eller ekonomiska utveckling. Så jag ser det inte som givet att man ska ha bra betalt bara för att man har utbildat sig. Det beror ju också på vad man har utbildat sig till.
/Maverick
Festfotografen
Aktiv medlem
Jag inser att du kisar ganska mycket och bara ser det du vill se och svarar bara på det du känner för.
Industriarbetar behöver inte nödvänditvis tjäna över 20 tkr i månaden elektonikindustrin tjänar exempelvis inte i närheten av 20 tkr/månad
För övrigt så är det faktiskt så att för att klara vissa jobb inom industrin så krävs det högskoleutbildning !
Så i slutändan så har inte industriarbetare en livslön som med RÅGE överstiger akademiker som sjuksyrror och lärare !
Sedan angånde dit påhopp på "rörelsen" så tycker jag att det enbart är barnsligt att kläcka ur sig sånt man inte vet någonting om.
Personligen så känner jag inte igen din beskrivning om argumentation byggd på akademiker förakt
Industriarbetar behöver inte nödvänditvis tjäna över 20 tkr i månaden elektonikindustrin tjänar exempelvis inte i närheten av 20 tkr/månad
För övrigt så är det faktiskt så att för att klara vissa jobb inom industrin så krävs det högskoleutbildning !
Så i slutändan så har inte industriarbetare en livslön som med RÅGE överstiger akademiker som sjuksyrror och lärare !
Sedan angånde dit påhopp på "rörelsen" så tycker jag att det enbart är barnsligt att kläcka ur sig sånt man inte vet någonting om.
Personligen så känner jag inte igen din beskrivning om argumentation byggd på akademiker förakt
Festfotografen
Aktiv medlem
Håller helt med Daviddavidh skrev:
Som jag tidigare sagt:
Det är nog dags att avsluta den här diskussionen Tanken var att det inte skulle bli en pajkastningshistoria med politik välfärdsfrågor som ingredienser. Låt oss gå till mer fotoinriktade diskussioner.
Tack för era synpunkter.
/David H
diskutionen får nu vara avslutad för min del också