Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svenska Rallyt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som har koll på var man ska stå om man vill se något hopp tex.Jag ska upp på fredagen och har aldrig varit på svenska tidigare.Man vill ju planera in så att jag hinner se så många sträckor som möjligt.

Här finns länken till hemsidan och den http://www.rallysweden.com/tavlingen-2011/strackor-tider obs det är den som dom skriver :Detta är den preliminära tidplanen för Rally Sweden 2011.Senast uppdaterad 201-12-22
Men i ämnet höga hopp är nog FREDAG 11.2 och SS 2 /5 Vargåsen och dess legendariska Collins C.
Där BLIR det hoppa vill jag lova. Utöver det kan det utlovas en små galen publik, inte alltid så nykter. Och mycket heja heja.
Men visst finns det andra platser med spektakulära saker. Efter alla Svenska sedan många år så ändras dessa så jag kan inte komma på något annat bra.

Gluggar...

Det börjar dra ihop sig. Jag funderade idag om jag skulle behöva åka och rekognosera i helgen...

Jag har 70-200 på faktor 1,6, samt 18-135.

Problemet är att man är i skogen och där finns det en massa träd, som står i vägen. I övrigt ser vakter till att man inte får de bästa positionerna, om man inte är väldigt lååångt in i skogen.

Jag fick se en bild från VM-rallyt i Norge för något år sedan, och där hade fotografen retuscherat en "liten" detalj. Det var nämligen så att en fotograf höll på att bli överkörd i snövallen, och då redigerades denna felplacerade fotograf bort... Bilden var dramatisk i alla fall.

Jag har en Canon 7D och en 500D och frågan är vilket objektiv som skall sitta på vilken kamera i detta sammanhang. Normalt har jag EF 70-200 2.8 på 7D, men ute i skogen i snön har man inte så stor rörelsefrihet... Det är roligt om man får mer än halva bilen på bilden.

Om jag hade haft ett 50 1.4, typ, då hade jag kanske testat det. Blir alltmer sugen på att prova ett sådant. Man får helt enkelt beskära bilderna i efterhand, digitalzooma. Ljusstyrkan lockar.

Förresten vilken färgtemperatur kan bli aktuell en mulen dag i mitten av februari (ca -5gr) med en hel del snö?

Vi ses i skogen!

Ser framemot årets Svenska rally(2011) , hoppas det inte blir lika kallt iår som förra året (runt -20/-25) *brrr* :)

Packar med mig min Canon 7D och 70-200 f/2.8L IS USM + 32GB CF minne, räcker gott och väl ute i skogen :)

Det här vore ju väldigt kul att fota! Dock bor jag i Mariestad, så jag har dryga 15 mil upp till Lesjöfors där jag såg några sträckor. Har bara varit på rally en gång förut (liten knatte), och det var en upplevelse! Får se ifall jag kan få med pappa och lillbrodern, det vore en riktig upplevelse för honom!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar