Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Svart tyg till bakgrund?
- Trådstartare sussieohl
- Start datum
KP69
Medlem
Jag var på Jysk igår och såg tyget, blev då tveksam om det "passar" skrev snabbt här, och fick ditt lustiga svar!
Tack, allt jag behövde veta!
Jysk svarta tyg fungerar alldeles utmärkt (det är tyget jag använder) :
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2064901.htm?set=mp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1428430.htm?set=mp
elingseva
Aktiv medlem
Jysk svarta tyg fungerar alldeles utmärkt
Det beror på behovet. Jysk tyger har ju en begränsad bredd och vill man inte skarva så kan det bli för smalt.
KP69
Medlem
Det beror på behovet. Jysk tyger har ju en begränsad bredd och vill man inte skarva så kan det bli för smalt.
Det är iofs sant, själv har jag klippt tyget och använder klämmor för att sätta upp dem efter behov (det kan vara 2 tygstycken i höjd osv).
Stene_68
Aktiv medlem
Det är nog den enda färget och tyget som duger som bakgrund där inte en ev skarv syns. Om man nu inte vill ha drapperikänsla på bakgrunden, så är det papper som gäller.
Var kan man få tag på ett lämpligt papper?
Stefan-H
Aktiv medlem
Stene_68
Aktiv medlem
Tack, men jag är ute efter ett mindre och styvare papper. Kom på att man annars kan beställa svarta utskrifter från t ex Crimson och sätta fast på pappskivor. Tycker att det borde funka rätt bra med matt papper.
/Sten
Minita
Aktiv medlem
Tänk på att ha modellen en bit från bakgrunden samt att ditt ljus inte skall skvätta "hur som helst". Jag tycker papper i bredden 273 cm (eller vad standardbredden är) är det enklaste i längden. Så länge du inte skall se skarven mellan golv och bakgrund, så är längden anpassad efter motivet. Behöver du visa en hel modell, då finns det inget bättre än papper som du drar ut och får en osynlig skarv mellan bakgrund och golv.