Annons

Svart tyg till bakgrund?

Produkter
(logga in för att koppla)

sussieohl

Aktiv medlem
Är det velour man kan använda?
vad är skillnaden på det och krossad sammet?
(jo jag vet jag är tjej och BORDE veta det!!)

Kanske inte precis svar på din fråga men Jysk har svart sammet som fungerar som bakgrund. Säljs i längder om 5 meter.

Jag var på Jysk igår och såg tyget, blev då tveksam om det "passar" skrev snabbt här, och fick ditt lustiga svar!

Tack, allt jag behövde veta!

Det är nog den enda färget och tyget som duger som bakgrund där inte en ev skarv syns. Om man nu inte vill ha drapperikänsla på bakgrunden, så är det papper som gäller.

Hej!

Hittade precis er diskussion. Jag köpte krossad sammet (svart) men jag tycker inte det funkar så bra.....Vad ska man ha för att få rätta svärtan i bakgrunden? Jag tycker jag ser att det är "ett tyg" med det jag köpte.

Vilka bredder och längder tycker ni är mest användbart?

Tänk på att ha modellen en bit från bakgrunden samt att ditt ljus inte skall skvätta "hur som helst". Jag tycker papper i bredden 273 cm (eller vad standardbredden är) är det enklaste i längden. Så länge du inte skall se skarven mellan golv och bakgrund, så är längden anpassad efter motivet. Behöver du visa en hel modell, då finns det inget bättre än papper som du drar ut och får en osynlig skarv mellan bakgrund och golv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar