ANNONS
Annons

svårläst typsnitt

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag gillar inte heller det nya utseendet på 1:a-sidan. Kallt, spretigt, svårläst. Har typsnittet i länkarna blivit mindre eller är det understrykningen som gör det svårläst. Som att sticka huve't i ett slånbärssnår och försöka läsa spretet som text. Nej det var en överdrift men det var inte för att vara elak. Det här nya blev inte bra. Backa eller gå åt ett annat håll är mitt förslag.

Månne jag vara vanemänniska men jag gillar inte heller det nya typsnittet på förstasidan. Det blir svårläsligt och ger mig intrycket att man slösar med utrymme, speciellt länkarnas utseende. Dessutom harmoniserar det inte speciellt bra med typsnittet i forumet. Tidigare kändes sidan mer enhetlig när det gällar typsnitt.

Gillar iden med renare min-profil-som-andra-ser-den och att några exempeltumnaglar visas direkt i den. Men samtidigt störs jag av assymetrin som uppstår när bilder av olika format (stående/liggande) slumpas fram. Nåväl det där sista var en petitess vars enda väg runt antagligen är att att slumpa fram max en bild åt gången eller att gå över till enbart kvadratiska format. Behåll den biten som den är.

Senast ändrad:
Galaxens President skrev:
Månne jag vara vanemänniska men jag gillar inte heller det nya typsnittet på förstasidan. Det blir svårläsligt och ger mig intrycket att man slösar med utrymme, speciellt länkarnas utseende. Dessutom harmoniserar det inte speciellt bra med typsnittet i forumet. Tidigare kändes sidan mer enhetlig när det gällar typsnitt.

Jo det måste jag hålla med om. Reagerade bl a på detta när jag gick från förstasida till just forumen. Antagligen är det någon punkt/pixel för litet för att bli "behagligt".

Gillar inte heller ändringen, typsnittet är litet och svårläst. Destutom klipps texten i kolumnerna ibland så delar av ord eller bokstäver saknas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar