Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur många av dom är på dom tidigare auktionerna? Dvs de billiga minneskorten etc.

Det låter ju bra. Vore fantastiskt kul om man har fel!
Tror att det bara är fyra av dem som är på de billiga prylarna. Nu har det kommit ett negativt omdömen men även denne köpare hade fått sitt objektiv. Samtidigt är det ytterligare kanske 50 köpare som inte har lämnat omdöme ännu, får se om även de kommer med positiva omdömen.
 
Tror att det bara är fyra av dem som är på de billiga prylarna. Nu har det kommit ett negativt omdömen men även denne köpare hade fått sitt objektiv. Samtidigt är det ytterligare kanske 50 köpare som inte har lämnat omdöme ännu, får se om även de kommer med positiva omdömen.

Det är ju dock svårt att veta om dessa 50 betalat sina vunna auktioner...
 
Förmodar att Samuel menade att vi inte vet hur många av dessa 56(?) personer som skulle kunna vara egna bulvaner från Supernice.
.
 
update

Supernice har haft totalt 219 auktioner.
Av dessa har det blivit affär i 119 st (om jag räknat rätt).
De har fått 68 positiva omdömmen, av dessa är 5 på usbminnen.
De har även fått 4 negativa av 3 olika köpare varav endast det senaste kvarstår.
Av de 68 positiva är där några som köpt 2 saker, 3 personer om jag räknat rätt.
Tradera anger 62 unika omdömmen och en rating (just nu) på 61.
 
Nevertheless, på kvittot står det Netmistic, USA, de kallar sig för SUPERNICE och varorna kommer från ett tredje ställe. Vem handlar du av? Var finns de? Vad säger Netmistic (det som står på kvittot) att de sysslar med?

We begin by being interested in what you do – what your company does. We listen. We have questions – like: Why do you do what you do? What does your company stand for? What does your company stand against? The insights we gain from listening to you help us to construct and deploy the project you wish to create.
Since financial profit is not our only driver, you gain as the Netmistic Universe team commit wholeheartedly to projects we believe in. We’re highly motivated to develop intelligent, independent and comprehensive online projects that combine functional programming with user-oriented design.
The first thing you may have noticed is that our website doesn’t have a typically corporate look. Technologies available within the internet are diverse, and we see that connecting these to run integrally side by side is often more art than routine.
Growing the internet and the World Wide Web in a way that reflects our human nature is in our thinking first and foremost. We consider the very real need to see what is behind the mountain before the mountain is spotted. We decide what we do, and also what we don’t do. We serve our clients by looking beyond their expectations, to their future online experiences.
While every online business depends on basic principles, including the legitimate need to profit, we recognize that we do things a little differently for our clients. We help online businesses to return a positive cash flow, focusing on the genuine value of the projects we deploy within the Netmistic Universe that is our internet.
Sometimes we raise an eyebrow or two, before coming up with a high-brow response to a client’s needs. The Netmistic Universe is no place for sissies. The future is going to be a lot tougher on businesses as the internet grows ever wider, ever deeper. We focus on collaboration, rather than on competition. We touch base with friends, we share. We know what works and what doesn’t work on mobile devices and in the World Wide Web.
Our advice is founded in years of experience. Focusing on deploying projects that have staying power in the long term, our renewal approach combines flexibility in usage, payments and control with multi-stream marketing efforts.
We see the advantage in using the best of technologies available to us. Adapting these diverse technologies to fit the needs of users, we keep a finger on the exciting pulse of trends. At the same time we know that what is ‘hot’ or ‘standard’ today can fast become outdated or forgotten tomorrow. In this way, we realize our goal – we come nearer to our vision of a well-structured, user-friendly and future-proof internet.
The Netmistic Universe team put a lot of effort into discovering and expanding new markets for services that are already widely accepted. This area of potential growth is one of the largest for ‘common sense’ business in our days; yet until now, remains universally unexplored.
We develop and construct future-proof internet solutions for you. Our familiarity with both internet technology and its metaphysical core, gives us a distinct advantage in predicting and preparing our clients for the ‘next big thing’.
If something wonderful has already happened, did you notice it? If it is still to happen, how long would you wait to explore it? We leave no stone unturned in the Netmistic Universe. We make sure we know everything we need to know.
We listen to you. We connect the dots. We like to get the job done, and then discuss results. We work within your time constraints, and accept your budgets as long as the deliverables are agreed beforehand.
We provide you with bespoke, targeted solutions to fit your company. We apply our talents to our tasks with fortitude. We don’t settle for second best. We deliver value, or die.
The future is not a gift, it is a creation. We create it as we live.
 
Förmodar att Samuel menade att vi inte vet hur många av dessa 56(?) personer som skulle kunna vara egna bulvaner från Supernice.
.

Nej jag menar mer att vissa av auktionerna kanske är vunna av folk som likt mig själv valt att inte betala efter att ha insett hur skumt företaget verkar. jag har inte gett supernice något omdöme eftersom jag själv inte fullföljde köpet, jag har inte heller fått något omdöme från supernice av samma anledning...

jag vet ju inte men jag misstänker att iaf någon annan gjort som jag och låtit bli att betala...
 
Och så har vi min typ, vann, betalade och fick mitt objektiv, fick positivt omdöme av Supernice.
Dock valde jag att inte sätta något omdöme, då jag är väldigt kluven, fick varan till ett mycket bra pris, levererad på rimlig tid, men känner mig lurad på deras utfästelse att betala tull och moms, då dom skickat det som lågvärde.

Önskar inget hellre att affärsidén skulle hålla och fortfarande kunna vara lönsam för Supernice, men som uppmärksammat finns det andra leverantörer på tradera som verkar ha en liknande supplykedja och dom har dock högre fasta priser, för att det inte går ihopp annars.
 
Notera att affärsidén inkluderar grovt skattefiffel inklusive att undandra sig svensk konsumentlagstiftning. Garanti till exempel har de inte.
 
Notera att affärsidén inkluderar grovt skattefiffel inklusive att undandra sig svensk konsumentlagstiftning. Garanti till exempel har de inte.

Om man hårddra det - står det att garantin gäller i Sverige eller är det bara 3 års garanti någonstans i världen? Om man inte skrivit att det är 3 års garanti i Sverige utan 3 års garanti, har man ljugit? Jag anser att det är missvisande och oetiskt, men är det en ren lögn?
 
Så här står det på AC Electronics web:

Warranty Terms
Statement of Limited 1 Year Warranty
AC Electronic Limited warrants products to be free from defects in material and workmanship during warranty period. If the product proves to be defective in material or workmanship during the warranty period, AC Electronic Limited will, at its sole option, repair or replace the product with a same or similar product depends on stock. And all products must be sent back to AC Electronic Limited in Hong Kong for warranty


Inget om 3 års garanti.

Ibland händer det at grå market importörer står för garantiåtaganden, men det har väl knappt supernice råd med.

Kan inte någon av Er som handlat hos supernice klaga på problem med produkten och kolla hur de reagerar ?
 
Ang Supernice och Kennerdahl

Nån som vet något om denna "kennerdahl" på tradera..

jag noterade att han har köpt 2 st 70-200 f2,8 nikon objektiv av supernice.

jag tar gärna ett ;)

Hejsan där alla! (Lång, Djup text)

Har följt denna tråden en hel del och har också reagerat på vad som försigår här. "Supernice" är inte den enda person på Tradera som ägnar sig åt grov smuggling, förskingring och liknande. Det är lika anmärkningsvärt varenda gång, hur Tradera "ser mellan fingrarna", eftersom dem tjänar pengar på dessa personer. Tradera är väldigt noga med att användare följer deras "regler", i synnerhet den enskilde medlem som kanske säljer några produkter i månaden, men för "storsäljare" så förbises sådant med råge.


Säkert någon som redogjort för följande redan, men då blir det en repetition:

Det finns en hel del olika "säljare", som interagerar som ett stort nätverk. Varje gång så drar dem med "någon ny" i nätet och på så sätt blir det en fångst (jfr med robothandel). Vi har denna användaren "supernice", vi har användaren "cameracorner" och det finns en mängd andra. Nu vet jag inte om ni själva har konto på Tradera, om ni säljer aktivt etc, men kanske ni har märkt att era auktioner blir avslutade väldigt "märkligt", för att sedan inte höra mera....? Det har skett för en hel del, det som sker, är folk som mycket systematiskt gör falska konto, för att "komma över" andras uppgifter, så som Epost, för att sedan missbruka detta på ett taktiskt sätt. Om ni kollar in "Cameracorner" så ser ni att det lämnats bland annat ett omdöme där den som lämnat omdömet har "-32" i status och bara det säger en hel del..... MASSOR av folk som "budar hem" auktioner hos dessa som Cameracorner, Supernice etc, är uppgjorda affärer, där flertalet aldrig sker på riktigt.

För dessa dyra auktioner så betalar användaren 100kr i provision till Tradera, 100 positiva blir 10000kr, så långt är det helt okej, dem "köper" alltså omdöme, sedan så lägger dem omdöme till varandra, men på utsidan så ser det helt korrekt ut. Den vanlige människan sitter inte och lägger ner något större intresse i detta, Tradera blir glada som tjänar pengar och det finns ju även en hel del som får sina produkter, eller får dem verkligen sina produkter, kanske är dem lejda till att framställa det så??? Detta är alltså stora ligor som ligger bakom, dem har massor av konto på flera siter världen över.

Jag är väldigt logisk av mig och jag ser detta hur tydligt det är. Alla som verkligen får sina produkter, får egentligen stulna produkter, eller ja, produkter som inte är stulna, men som är köpta för pengar som dem bedragit andra på. Det är ett väldigt enkelt system dem kör, som gör att den som får sina produkter inte märker ett dugg och är således nöjd, medan det är någon annan som blivit blåst, förstår ni hur jag menar?

Okej, ett litet exempel: P=person, P1 lägger ut en produkt till försäljning, P2 köper denna produkten av P1, pengar betalas till P1, P2 blir blåst, eftersom P2 får ingen vara, det som P2 inte vet om, är att P2 har inte betalat till P1, utan till en annan, som vi kallat för P3, nu har P3 fått en summa pengar, som P3 i sin tur köper en produkt för, lägger ut till försäljning, som P4 köper och nu får P4 denna produkten och synes så är det helt lagligt köp av P4.

Nu är ovanstående väldigt väldigt förenklat hur det fungerar, det är givetvis falska uppgifter som både P1 och P3 använder, P2 polisanmäler P1 för bedrägeri, anmälan läggs ner, men tages upp efter ett tag, när dem väl luskat ut vem P2 har betalat till, P3 alltså, så kommer inte P3 existera, för det är falska uppgifter, transaktioner sker via PayPal, Payson och andra metoder där du kan bedra personer väldigt enkelt.

Nu är det inte så att det är ett nätverk på 4 personer, utan kanske 400 personer, som agerar över gränserna, länderna, kontinenterna och allt detta styrs utav ett fåtal personer, men eftersom dem som gör dessa bedrägerierna möjligt rent tekniskt, även tjänar enorma summor på detta, så är dem inte direkt hjälpsamma med att få fast dessa, utan hävdar (som Tradera), att dem inte tar något som helst ansvar för var som säljs, (så i princip är Tradera en skyddad verkstad för smarta bedragare, som ni kanske redan märkt), för lika många miljarder som folk blir blåsta på, tjänar någon annan på....

För att knyta an till rubriken och en fråga som någon ställde, nämligen vem "kennerdahl" är, så är det en riktigt ful fisk, som interagerar med bedragarna, låter sig bli köpt, för att ge positiva omdöme, jag säger inte att han är en i "nätverket", men om jag säger som så, jag skulle inte göra någon affär med han.....

Vad jag jobbar med, är kanske inte så svårt att lista ut, är på samma sida som dem flesta, troligen alla, i detta forumet....... Undrar ni något, så tveka inte fråga vidare


Ps. Undrar varför Kennerdahl först lägger ett negativt omdöme om hur dålig muggen var, som kennerdahl köpte, (det framgår ju rätt tydligt hur muggen ser ut och således borde han väl veta det och om den inte föll honom i smak, varför du buda???), människor som Kennerdahl borde inte vara på Tradera, sådana som ger negativt omdöme, innan dem ens ger säljaren en chans, dessutom skriver saker som han borde vetat om från början, och klagar på detta, sicken idi*t och verkar vara, dessutom så har han mage att SJÄLV sälja vidare den dåliga mugg som han gav negativt omdöme över, för den var så dåligt, SKÄMS på Kennerdahl tycker jag. Ds
 
Intressanta iakttagelser. Jämför post 466, Tradera kollar respektive företag noggrant. Vad säger vi om det?

Det är också intressant att ett personnamn dyker upp när vi sammanställer allt vi vet och vips dyker den personen upp i den här tråden. Det var väl märkligt.
 
Intressanta iakttagelser. Jämför post 466, Tradera kollar respektive företag noggrant. Vad säger vi om det?

Det är också intressant att ett personnamn dyker upp när vi sammanställer allt vi vet och vips dyker den personen upp i den här tråden. Det var väl märkligt.

Som svar på din post:

Tradera granskar nog inte dem speciellt noga nej, som jag skrev ovan, så handlar det väldigt mycket om pengar för dem. Dem har inga konkurenter och bryr sig inte om fåtal människor avstår från att använda den, eftersom dem har så enormt många andra som faktiskt använder sig utav dem, likt monopol. Eftersom Tradera dessutom står under Ebay, så är det få som skulle ha ekonomi att driva något större, dem har tänkt på allt.....

Blir något undrande vad du menade med andra stycket, att "personnamn" dyker upp, samt att den personen dyker upp i tråden???

Jag är en helt fristående person, som tycker att det går för långt, att se så många oskyldiga människor bli blåsta på pengar, det gör ont i hjärtat och själen:(

Några frågor, så tar vi dem nedan
 
Önskar inget hellre att affärsidén skulle hålla och fortfarande kunna vara lönsam för Supernice, men som uppmärksammat finns det andra leverantörer på tradera som verkar ha en liknande supplykedja och dom har dock högre fasta priser, för att det inte går ihopp annars.

Jo tänk va bra vi alla skulle få om skatter och tullar inte behövde betalas, vi kanske skulle få det näst intill lika bra som man har det i Grekland just nu.....
 
Som svar på din post:

Tradera granskar nog inte dem speciellt noga nej, som jag skrev ovan, så handlar det väldigt mycket om pengar för dem. Dem har inga konkurenter och bryr sig inte om fåtal människor avstår från att använda den, eftersom dem har så enormt många andra som faktiskt använder sig utav dem, likt monopol. Eftersom Tradera dessutom står under Ebay, så är det få som skulle ha ekonomi att driva något större, dem har tänkt på allt.....

Blir något undrande vad du menade med andra stycket, att "personnamn" dyker upp, samt att den personen dyker upp i tråden???

Jag är en helt fristående person, som tycker att det går för långt, att se så många oskyldiga människor bli blåsta på pengar, det gör ont i hjärtat och själen:(

Några frågor, så tar vi dem nedan

Hej. Intressant det du skriver. Några frågor:

Jag förstår inte riktigt vad du menar med ".... ser ni att det lämnats bland annat ett omdöme där den som lämnat omdömet har "-32" (se din post 534).

På vilket sätt skulle supernice ha tjänat pengar? Jag förstår att de ev har sålt mycket mindre än avslutade annonser men faktum kvarstår ingen har hittills blivit lurad. Ser du det som ett första steg i ett större ev bedrägeri? Det vill säga att de strävar efter att få så många positiva omdömen som möjligt?
 
Hej. Intressant det du skriver. Några frågor:

Jag förstår inte riktigt vad du menar med ".... ser ni att det lämnats bland annat ett omdöme där den som lämnat omdömet har "-32" (se din post 534).

På vilket sätt skulle supernice ha tjänat pengar? Jag förstår att de ev har sålt mycket mindre än avslutade annonser men faktum kvarstår ingen har hittills blivit lurad. Ser du det som ett första steg i ett större ev bedrägeri? Det vill säga att de strävar efter att få så många positiva omdömen som möjligt?

Det angående "-32", som jag skrev, är ett solklart exempel på hur alla dessa som kapar konto, alt startar falska konto, sedan nyttjar dessa genom att lägga omdöme till ytterligare folk som är en del i dessa härvorna. Om du kollar på användaren "cameracorner" som också är en av dem stora bedragarna, så ser du att, bland annat en användare har just -32 i omdöme. Till synes så har Cameracorner positiva omdöme, om man sedan granskar det lite mer noga, så har den knappt haft någon försäljning under en viss tid, under denna tid så har andra haft en desto större försäljning, så som "supernice" bland annat, nu har supernice försäljning avtagit mer eller mindre och cameracorner har upptagit sin försäljning igen.....

Det är svårt att få en överblick av och inte heller att redogöra i detalj genom några enkla inlägg, detta skulle snarare kunna bedrivas som en lång utredning, men vem är intresserad av att göra det? Folk som köper, gör ju "klipp", folk som säljer tjänar pengar och dem som tillhandahåller tjänsten, tjänar pengar. Dem som förlorar pengar, är inga som köper produkterna här, dem är ju smartare än så, utan dem som blir blåsta, blir det på helt andra sätt.

Problemet med detta, är att folk kollar på fel saker, därför så finner dem aldrig felen. Vet inte om ni hört den om skottkärror?? Ok, här kommer den:
"Det var en gång en man som bodde precis vid gränsen till ett annat land, varje gång så fyllde han en skottkärra med gödsel och körde över gränsen. Varje gång så blev han ombedd att hälla ut gödslet för inspektion, då gränspolisen tyckte det verkade mystiskt. Detta pågick länge och varje gång så skedde samma förfarande, han blev ombedd att hälla ut innehållet, för dem trodde att han försökte smuggla in något, men dem hittade aldrig något. Efter ett tag, så fick mannen med skottkärran tala om hur det låg till, utan att få något straff för detta. Då berättar mannen att gödslet var en enkel undanmanöver, för det han gjort varje gång, var att smuggla skottkärror"......

Det blev lite offtopic, men kanske lärorikt och kanske kan gett någon ett annat sätt att tänka och se på saken?

Jag har hjälpt många människor som har blivit blåsta, med nästa steg, nämligen rättsprocessen, här börjar det riktiga jobbet och eftersom dem flesta inte tänkt på så mycket innan, utan många gånger kanske gått efter positiva omdöme (SOM i mångt och mycket är lagda och fingerade köpare), så går dem, förr eller senare, på en stor bluff, likt en tickande bomb. Tror dock aldrig det kommer bli ett stopp, eftersom ens egna intressen i allt för stor utsträckning kommer först, om du kan spara 2000kr och ovetandes att någon annan förlorar 2000kr, så kommer du troligen köra på förfarandet att spara 2000kr osv.

Dessutom, ang omdömena som är lagda, om vi säger som såhär, att du bestället en produkt för 20 tusen kronor, du får ett brev från tullen, att du ska betala 5000kr i tull moms avgift. Du vänder dig till säljaren på tradera, han kräver att du ska lägga positivt omdöme, innan han hjälper dig vidare, vilket du troligen kommer att göra. Du kommer dessutom inte kunna polisanmäla det, eftersom du redan från början gjort ett olagligt förfarande genom att köpa en produkt som smugglats in. Tradera kan du glömma att få hjälp av. Den enda som kan hjälpa dig, är säljaren, som kan svinga ihop något, som att det är en present till dig eller liknande.

Väldigt många av alla dessa produkter skickas dessutom utan originalkartong, fundera på varför det är så.....

Övriga frågor och diskussioner nedan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.