Ang Supernice och Kennerdahl
Nån som vet något om denna "kennerdahl" på tradera..
jag noterade att han har köpt 2 st 70-200 f2,8 nikon objektiv av supernice.
jag tar gärna ett
Hejsan där alla! (Lång, Djup text)
Har följt denna tråden en hel del och har också reagerat på vad som försigår här. "Supernice" är inte den enda person på Tradera som ägnar sig åt grov smuggling, förskingring och liknande. Det är lika anmärkningsvärt varenda gång, hur Tradera "ser mellan fingrarna", eftersom dem tjänar pengar på dessa personer. Tradera är väldigt noga med att användare följer deras "regler", i synnerhet den enskilde medlem som kanske säljer några produkter i månaden, men för "storsäljare" så förbises sådant med råge.
Säkert någon som redogjort för följande redan, men då blir det en repetition:
Det finns en hel del olika "säljare", som interagerar som ett stort nätverk. Varje gång så drar dem med "någon ny" i nätet och på så sätt blir det en fångst (jfr med robothandel). Vi har denna användaren "supernice", vi har användaren "cameracorner" och det finns en mängd andra. Nu vet jag inte om ni själva har konto på Tradera, om ni säljer aktivt etc, men kanske ni har märkt att era auktioner blir avslutade väldigt "märkligt", för att sedan inte höra mera....? Det har skett för en hel del, det som sker, är folk som mycket systematiskt gör falska konto, för att "komma över" andras uppgifter, så som Epost, för att sedan missbruka detta på ett taktiskt sätt. Om ni kollar in "Cameracorner" så ser ni att det lämnats bland annat ett omdöme där den som lämnat omdömet har "-32" i status och bara det säger en hel del..... MASSOR av folk som "budar hem" auktioner hos dessa som Cameracorner, Supernice etc, är uppgjorda affärer, där flertalet aldrig sker på riktigt.
För dessa dyra auktioner så betalar användaren 100kr i provision till Tradera, 100 positiva blir 10000kr, så långt är det helt okej, dem "köper" alltså omdöme, sedan så lägger dem omdöme till varandra, men på utsidan så ser det helt korrekt ut. Den vanlige människan sitter inte och lägger ner något större intresse i detta, Tradera blir glada som tjänar pengar och det finns ju även en hel del som får sina produkter, eller får dem verkligen sina produkter, kanske är dem lejda till att framställa det så??? Detta är alltså stora ligor som ligger bakom, dem har massor av konto på flera siter världen över.
Jag är väldigt logisk av mig och jag ser detta hur tydligt det är. Alla som verkligen får sina produkter, får egentligen stulna produkter, eller ja, produkter som inte är stulna, men som är köpta för pengar som dem bedragit andra på. Det är ett väldigt enkelt system dem kör, som gör att den som får sina produkter inte märker ett dugg och är således nöjd, medan det är någon annan som blivit blåst, förstår ni hur jag menar?
Okej, ett litet exempel: P=person, P1 lägger ut en produkt till försäljning, P2 köper denna produkten av P1, pengar betalas till P1, P2 blir blåst, eftersom P2 får ingen vara, det som P2 inte vet om, är att P2 har inte betalat till P1, utan till en annan, som vi kallat för P3, nu har P3 fått en summa pengar, som P3 i sin tur köper en produkt för, lägger ut till försäljning, som P4 köper och nu får P4 denna produkten och synes så är det helt lagligt köp av P4.
Nu är ovanstående väldigt väldigt förenklat hur det fungerar, det är givetvis falska uppgifter som både P1 och P3 använder, P2 polisanmäler P1 för bedrägeri, anmälan läggs ner, men tages upp efter ett tag, när dem väl luskat ut vem P2 har betalat till, P3 alltså, så kommer inte P3 existera, för det är falska uppgifter, transaktioner sker via PayPal, Payson och andra metoder där du kan bedra personer väldigt enkelt.
Nu är det inte så att det är ett nätverk på 4 personer, utan kanske 400 personer, som agerar över gränserna, länderna, kontinenterna och allt detta styrs utav ett fåtal personer, men eftersom dem som gör dessa bedrägerierna möjligt rent tekniskt, även tjänar enorma summor på detta, så är dem inte direkt hjälpsamma med att få fast dessa, utan hävdar (som Tradera), att dem inte tar något som helst ansvar för var som säljs, (så i princip är Tradera en skyddad verkstad för smarta bedragare, som ni kanske redan märkt), för lika många miljarder som folk blir blåsta på, tjänar någon annan på....
För att knyta an till rubriken och en fråga som någon ställde, nämligen vem "kennerdahl" är, så är det en riktigt ful fisk, som interagerar med bedragarna, låter sig bli köpt, för att ge positiva omdöme, jag säger inte att han är en i "nätverket", men om jag säger som så, jag skulle inte göra någon affär med han.....
Vad jag jobbar med, är kanske inte så svårt att lista ut, är på samma sida som dem flesta, troligen alla, i detta forumet....... Undrar ni något, så tveka inte fråga vidare
Ps. Undrar varför Kennerdahl först lägger ett negativt omdöme om hur dålig muggen var, som kennerdahl köpte, (det framgår ju rätt tydligt hur muggen ser ut och således borde han väl veta det och om den inte föll honom i smak, varför du buda???), människor som Kennerdahl borde inte vara på Tradera, sådana som ger negativt omdöme, innan dem ens ger säljaren en chans, dessutom skriver saker som han borde vetat om från början, och klagar på detta, sicken idi*t och verkar vara, dessutom så har han mage att SJÄLV sälja vidare den dåliga mugg som han gav negativt omdöme över, för den var så dåligt, SKÄMS på Kennerdahl tycker jag. Ds