Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Och det är anledningen att jag med flit bjöd mig till en vinst på objektivet..

Jag hade inte tänkt betala innan jag känner mig helt säker och det gör jag absolut inte ännu.

Skönt att få stöd i frågan om engelskan.. jag tyckte det såg otroligt "Svensk klantighet" ut men då har jag det lite bekräftat också :)

Saken är att jag känner en av de tidigare köparna.. av ett Nikon 24-70 och han har tydligt fått sitt objektiv. så oavsett vad dom planerar så blåser dom inte alla direkt iaf.. men det gör inte mig mindre orolig.

På tal om något ID eller nr eller något så har jag inte fått något mer än det du kan se i mailet:

US OFFICE
NETMISTIC UNIVERSE LLC
501 Silverside Road
Suite 105
Wilmington, DE 19809, USA
Phone: +1(302) 300-4910
US Toll Free: (800) 387-8680
Fax: (302) 300-4909 Fax
www.netmisticuniverse.com

Det där från Jonathan

Samt det här är den info jag fick från Tradera efter avslutad auktion:
Säljarens kontaktuppgifter
Netmistic Universe LLC (SUPERNICE)
501 Silverside Road, Suite 105
19809 Wilmington
United States
Visa på karta

Telefon: 302-300-4910
E-post: [email protected]


Kan ju dela hälsningen i svaret på betalsätt frågan:
Best regards,
Danica P. - Project Manager
-------------------------
US OFFICE
NETMISTIC UNIVERSE LLC
501 Silverside Road
Suite 105
Wilmington, DE 19809, USA
Phone: +1(302) 300-4910
US Toll Free: (800) 387-8680
Fax: (302) 300-4909 Fax
www.supernice.info

första gången jag fick/såg någon länk till den där "supernice" sidan.
Har någon annan sett den förr? står väl inte med i auktionerna?
 
650 000 skr i avslutade auktioner. 245 000 i pågående auktioner just nu (13011; 21.03)
imponerande januarihandel i en lågkonjuktur när varslen haglar enligt pressen.
 
Jag förhåller mig synnerligen skeptisk till det där företaget tills antingen någon jag känner, eller någon som varit medlem på fotosidan en längre tid har fått något levererat. Det är kanske inte helt omöjligt att eventuella bulvaner som lämnat omdömen på Tradera också hittar hit ...
 
supernice ponzie blåsning

jag är tveksam då jag tidigare blitt utsatt för en såkallad ponzie sceem på tradera där man lägger ut en stor mängd annonser drar in massa pengar och börjar leverera varor i långsammare takt än man får in pengar samtidigt som man får recensioner till en punkt då allt faller och folk står utan varor, råkade själv ut för detta med en kille som sålt över hundra varor med bara bra recensioner, till slut ökade leveranstiderna så mycket att folk anade oråd, då fallerade det, hann som tur var få min vara, var således den sista som fick det också, dock många andra som inte hade samma tur.
 
Senast ändrad:
Enligt whois.net...
Domain Name:SUPERNICE.INFO
Registrant Name:Danica Petersson
Registrant Email:[email protected]

Samma mailadress dyker upp här...

Organization;I:EXAHOSTATICC
Org-Name:exa.hostatic.com
Street-Address:prvomajska 29
City:Krusevac
Postal-Code:37000
Country-Code:RS
Tech-Contact;I:[email protected]
 
Angående den treåriga garantin... När det gäller Canon så blir det ingen Europeisk garanti alls ifall dom inte är auktoriserade. (Canon har inte någon Internationell garanti) Då får man bara garanti ett år i det landet produkten köpts ursprungligen. Jag tycker att garantilöftet i tre år säger allt. Alla varningsklockor ringer samtidigt.
 
Som sagt: läst alla omdömen som skrivs om dessa auktioner med en nypa salt (både på tradera och här) så länge ni inte vet vem som skrivit dem.

FS försöker sortera bort "fulmedlemmar", men det har ju förekommit bluffare här också, i och med att det är stört omöjligt att stoppa att folk registrerar sig under falskt namn utan att ta betalt av alla (och inte ens då kan man vara helt säker).

Jag förvånas ständigt över hur många som inte följer rådet att om det är för billigt för att vara sant så är det nog inte sant ...
 
Antingen så är det en internationell scam eller så använder de sig diverse avancerade tjänster för att bli ospårbara. Att de använder diverse anonymitetstjänster bådar verkligen gott. Undrar hur mycket plus de redan ligger? Kommer man upp i en miljon kan man i kombination med lite annan småkriminalitet leva rätt bra i ex Thailand.

Det verkar vara ett enda stort trassel av USA-Sverige-Serbien:
http://www.viewwhois.com/exa.hostatic.com
https://ipdb.at/ip/50.28.60.38
 
Intressant nu att leveransbetyget är det som tagit mest stryk då det ligger på 4.6 till skillnad från de andra på 4.9-5.0.
 
Håll er borta från Supernice tills vidare, jag har vunnit ett objektiv på tradera och betalat 2300 kr till dom, det var ca 6 dagar sedan dom mottog mina pengar men ännu har ingen vara skickats, dom skyller på FedEx men det är nog bluff så det stänker om det.

jag uppdaterar ärendet senare men nu lutar det åt polisanmälan.
 
Håll er borta från Supernice tills vidare, jag har vunnit ett objektiv på tradera och betalat 2300 kr till dom, det var ca 6 dagar sedan dom mottog mina pengar men ännu har ingen vara skickats, dom skyller på FedEx men det är nog bluff så det stänker om det.

jag uppdaterar ärendet senare men nu lutar det åt polisanmälan.

hoppas du betalt med paypal så du får tillbaka pengarna om det går åt helvete
 
Nej, jag gjorde en banköverföring, pengarna kan man nog glömma men för mig handlade det inte om så mycket pengar, en förlust på 2300 kr kan jag ta.

jag har även lämnat ett omdöme som jag hoppas att alla läser och följer, sen har jag anmält ej levererad vara till Tradera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.