Anders Dok.
Ny medlem
Vad jag minns har man knappast något skydd alls ifall man använder Paypal utanför Tradera eller ebay, vilket kan förklara att Supernice "gärna" vill sälja med Paypal så länge det sker utanför auktionssajten...
Har läst någonstans att Paypal-alternativet måste finnas angivet bland säljarens betalningsvillkor i annonsen för att man ska få något skydd.
.
Jag har läst det samma som dig , här i forumet. När man pratar med Paypal säger de att de har skydd så fort man betalar med dem. Även utanför tradera. Jag har ändå inte betalat auktionen, och supernice struntar i det. De har ännu inte besvarat mina senaste frågor. För mig är det uppenbart att de håller andan,väntar till sista auktionerna är klara och drar. Men kanske jag har fel..
Jag tror att det är svenskar bakom det hela. De svarar med svensk slang och uttryck som inte finns i översättningsprogram. Skriv och fråga något själva kan ni se.
Jag tror vidare det är bra att spara skärmdumpar, mejlkontakt,adresser osv på det som finns runt supernice, De som är bra på sådant kan gärna göra det.. (Som jag skrev innan hade jag gjort det med en kille som bedrog mig. Eftersom jag sparat allt jag kunde hitta runt denna bedragare, behövde polisen inte göra så mycket för att spåra upp honom.)
Jag har tagit skärmdumpaar mm ang. den auktionen jag tog hem, men jag kan inte anmäla något eftersom jag backat ut auktionen. Dock har jag haft förhandskontakt med en brottsutredare. Vet inte vad det leder till, men snart är auktionerna är slut och allt material borta? (Eller?)