Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Suddiga kort då de förminskas?

Produkter
(logga in för att koppla)

wozzgirl

Aktiv medlem
Jag har flera ggr fått höra i kritiken att mina bilder är suddiga.
De blir suddiga då jag måste förminska dem för att få dem uppladdade här.. vad gör jag för fel då jag förminskar dem?
 
Beror antagligen på det bildbehandlingsprogram du använder. Det jag använder heter Picture Publisher och det suddar till bilderna rejält, PhotoShop hanterar det betydlit bättre... Kör USM på bilden efter förminskning så brukar det hjälpa... Gör för mig i alla fall...
 
Frågan kom i HELT fel tråd märkte jag nu... :-(

Jag kör med Photoshop så man skulle tycka att det skulle bli bra men men..
 
Photoshop är fortfarande ett datorprogram, inget heligt orakel... Testa med USM efter förminskning så ska du se att det antagligen blir bättre...
 
tänk på att en uppladad 1024px bild blir ytterligare förktymp för att passa snabbvisningen, denna krympning är väldigt dålig. Mer info om detta finns under en länk i samband med att du lägger upp bilden-

Jag började lägga upp bilder i 1024 men insåg att det ser sämre ut än att lägga upp dem i 640 eftesom väldigt få tar sig tid att klick upp förstoringen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.