Annons

Stulna bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
LeadHead skrev:
Eftersom detta är lag, moral och etik-forumet så hoppas jag att det är ok om jag trasslar in oss ännu djupare i juridiken.

Jag kom just på att man möjligen inte ens behöver stödja sig på upphovsrättslagen och dessutom skulle kunna få igenom en högre ersättning vid ev. domstolstvist än om man gjorde det.

Jag skulle behöva kontrollera några saker för att vara säker men Annas (Annikas) mail (?) med bilder och hänvisning till BLF borde avtalsrättsligt kunna räknas som ett anbud.

Underbart med tydlig information från en pålitlig källa!
 
Nu har jag läst hela tråden. Mycket intressant. Och som sagt man vill ju gärna veta vad som händer. Hoppas att du får din ersättning och att allt löser sig.

/madde
 
Re: Re: Keep us posted!

LaSvedesina skrev:
Lovar att jag talar om hur denna historia kommer att sluta. Bra får vi hoppas. Jag tycker det är obehagligt. Är ju inte precis på det här sättet man vill fakturera sina bilder.

Ciao Annika


""Lovar att jag talar om hur denna historia kommer att sluta""

:) ja säkert :)
 
Den lilla gossen kommer hem med fickorna fulla av godis. Va har du gjort? Du hade ju inga pengar att handla för. Har du snattat? Jag hoppas att ingen såg dig?
Är det möjligt att Ölandsturist chansade på att Annika inte skulle se bilderna?

Därtill en Ölandstjej.
 
Senast ändrad:
Men va fan nu har jag med läst 8 sidor och blev inte klokare på det här heller! är detta ett skämt *skratt*
/Kjelle
 
Har inte orkat läsa alla 8 sidor, men förundras över att Anna/Annika skickar iväg bilder till ett företag som tidigare stulit bilder av henne. Jag får inte den delen av det hela att gå ihop. Men det är jag det ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.